מדינת ישראל נערכת לחילופי שלטון ראשונים מזה 4,456 ימים - ורמת האבטחה מחוץ לביתו של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט עלתה משמעותית בשעות האחרונות. מחסומים רבים נפרסו סביב ביתו של בנט ברעננה, ולא מעט מאבטחים נצפו באזור הבית ואף נכנסים אליו. מחוץ לבית של שותפו לממשלה, יאיר לפיד, נצפתה אבטחה מצומצמת באופן משמעותי. בינתיים, ראש הממשלה בנימין נתניהו - שצפוי לשאת היום את נאום יו"ר האופוזיציה - נזכר בפגישתו עם הרבי מלובביץ' בשנות ה-90, שנים לפני כהונתו הראשונה כראש הממשלה.

4 צפייה בגלריה
ליהי לפיד בריצת בוקר
ליהי לפיד בריצת בוקר
ריצת הבוקר של ליהי לפיד
(צילום: שאול גולן)
4 צפייה בגלריה
מאבטחים בכניסה לביתו של בנט
מאבטחים בכניסה לביתו של בנט
מאבטחים בכניסה לביתו של בנט
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
ביתו של נפתלי בנט
ביתו של נפתלי בנט
רכב ראש הממשלה חונה בכניסה לביתו של בנט
(צילום: יאיר שגיא)
4 צפייה בגלריה
גילת בנט
גילת בנט
גילת בנט יוצאת מהבית, הבוקר
(צילום: יאיר שגיא)
הישיבה המיוחדת בכנסת תיפתח היום בשעה 16:00 עם נאום רשמי של בנט. ראש הממשלה המיועד צפוי לשאת נאום מפייס ולהתייחס גם לנתניהו במהלכו. מיד אחריו ינאם ראש הממשלה החליפי הצפוי, לפיד. לאחר מכן נאום יו"ר האופוזיציה הצפוי - נתניהו עצמו. בתום נאומי השלושה יתקיים דיון סיעתי שבו יוקצו לכל סיעה תשע דקות לשאת דברים. לאחר מכן תתקיים בחירתו של יו"ר הכנסת, והיו"ר הנבחר - ככל הנראה מיקי לוי - יעלה לנהל את המשך הישיבה. בחלק זה תיערך הצבעת הבעת האמון בממשלה החדשה, לצד הצהרות אמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי והשרים.
עוד לפני השבעת הממשלה, היום ב-14:00 בצהריים יתכנסו ראשי מפלגות הקואליציה המיועדת לישיבה בחדר סיעת ימינה בכנסת. ב-15:15 תיערך ישיבת סיעת ימינה בחדר הסיעה בכנסת, ובמקביל יתכנסו שאר סיעות הקואליציה המיועדת לישיבות שסגורות לתקשורת. ynet ילווה את האירועים במשדר מיוחד שיחל בשעה 14:30.
שר החוץ המיועד לפיד, שעתיד להפוך לראש הממשלה ב-2023, פתח את הבוקר במילים "בוקר של שינוי", וצירף תמונה שלו שותה קפה בכוס שעליה כתוב "זה הזמן שלך". מחוץ לבית של לפיד נצפתה רעייתו ליהי, שבחרה להפיג את המתח עם ריצת בוקר מחויכת.
בנט פתח את הבוקר עם הנחת תפילין, אך לפי שעה שומר על שתיקה. אתמול רק ביקש ממפגיני בלפור לשמור על כבודו של נתניהו. ראש הממשלה היוצא בחר לפתוח את הבוקר עם תזכורת משנות ה-90, כשכתב בטוויטר: "ג' בתמוז, ואני נזכר בדברים שאמר לי הרבי מליובאוויטש: 'אתה תצטרך להיאבק עם 119 אנשים. בוודאי לא תתרשם מזה כיוון שהקדוש ברוך הוא בצד הזה. ברכה והצלחה, נתינה של הקדוש ברוך הוא, ברכה והצלחה".
הפתעה מסוימת נרשמה הבוקר דווקא מכיוונה של ישראל ביתנו - אחרי שחבר הכנסת אלי אבידר סירב להתמנות לשר במשרד האוצר. אבידר, שציפה לתפקיד משמעותי יותר בממשלה, יתמוך בכל מקרה בממשלת השינוי - אך לאחר מכן הוא עשוי להצביע באופן עצמאי ולעיתים בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן. אבידר, שנחשב לחבר כנסת עצמאי ואהוד, הסביר את סירובו לתפקיד שר במשרד האוצר בכך שאם הוא מקבל תפקיד של שר - הוא מעוניין בתפקיד משמעותי כשר לפיתוח הנגב והגליל או שר החקלאות, אך ליברמן סירב לכך.



בתוך כך, חבר הכנסת איתן גינזבורג נשאל היום באולפן ynet מה המוקש הגדול ביותר שעומד בפני הממשלה הבאה - והשיב כי "אני חושב שהיכולת שלנו להגיע להסכמות גם כשנגיע למחלוקות, וברור שנגיע למחלוקות, תהיה סוד ההצלחה של הממשלה הבאה. ממשלות נפלו על דברים הרבה יותר פעוטים מסיפור רציני כמו נושא הביטחון. יש פה רצון כל כך טוב של כל הגורמים שמרכיבים את הקואליציה הזו, ואני מאמין שנוכל להגיע להבנות - אבל זה אולי יהיה המבחן שלנו".
יו"ר בל"ד חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה, שלא יתמוך בממשלה, תקף באולפן ynet: "זו ממשלה חדשה עם מדיניות ישנה. אנחנו לא רואים משהו משמעותי. מי שקרא את קווי היסוד של הממשלה הזו לא זיהה שיש כאן שינוי, ולכן נתנגד בהצבעה. מנסור עבאס תומך בממשלה שקווי היסוד שלה מנוגדים לכל מה שהאמין בו במשך תקופה ארוכה".
חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס תקף באולפן את הממשלה החדשה: "אין לי ספק שכמעט 100% ממצביעי ימינה מתחרטים שלקחו נוכל, שמו בראשות המפלגה שלהם, ואז הוא רימה ושיקר אותם ונתן את הקולות שלהם לתמר זנדברג ומרב מיכאלי. הם הבוקר מתביישים בהצבעה שלהם ומתחרטים". כשנשאל אם ש"ס לא תבקש מ"הנוכל" להצטרף לממשלה בעוד חצי שנה, השיב: "נעשה הכול כדי שהנוכל הזה יחזור לבית שלו כמה שיותר מהר עם כל הכנופיה שסביבו".