המשטרה עצרה אתמול (יום ד') איש עסקים שנסחט על ידי עבריינים משום שסירב לשתף פעולה עם החקירה ולהגיש תלונה. חוקרי ימ"ר נגב עצרו את איש העסקים, תושב הצפון בן 63 שהעביר את עסקיו לדרום, בחשד לשיבוש מהלכי משפט.
1 צפייה בגלריה
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
אילוס ניידת משטרה ב ירושלים תאונה ירי בוקר
"במקום לעזור למשטרה, הוא בוחר להושיט יד לעבריינים"
(צילום: shutterstock)
האיש נעצר לאחר שעד סיפר שראה אותו מעביר דמי חסות לאחד העבריינים. המשטרה טענה כי הוא חשוד במסירת ידיעות כוזבות ושיבוש חקירה בעניין הצתת משאית של העסק שלו על רקע הסחיטה.
היום הובא איש העסקים לדיון בבית משפט השלום בבאר שבע והמשטה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. "אפשר להגיד שהוא נסחט על ידי עבריינים באזור הדרום. במקום להושיט יד ולעזור למשטרה, הוא בוחר להושיט יד לאותם עבריינים שסוחטים אנשים באזור הדרום", אמר נציג המשטרה בדיון. "החשוד נחקר אתמול ובחר לא לספר כלום. יש עדות שמפלילה אותו שהוא כן נסחט, שילם לעבריינים ושהוא שיקר למשטרה".
סנגורו של איש העסקים, עו"ד שי רודה, אמר כי "אני מתבייש שאני צריך לייצג בבקשה כזו. המשטרה עוצרת אותו כי הוא לא אמר מה שהם רוצים לשמוע. זו התנהגות שבית המשפט לא צריך לתת לה יד אלא לשחררו לאלתר".
השופט רון סולקין הורה לשחרר את איש העסקים. "החשדות בנוגע לחשוד הנ"ל הן כי כבעל עסק בקנה מידה גדול, שהעביר פעילותו לדרום, הסכים לשלם דמי חסות לגורמים עבריינים. זאת לאחר שרכושו נפגע על ידם. אין בית המשפט מוצא מקום להמשך מעצרו רק בשל העובדה שאינו משתף פעולה עם משטרת ישראל".
השופט מתח ביקורת על התנהלות היחידה החוקרת והעיר כי "טוב יעשה החשוד אם ישתף פעולה ויאפשר התקדמות בחקירה לצורך מיצוי הדין עם העבריינים. אך עצם העובדה שלא בחר לעשות כן - לא תקים עילת מעצר נגדו כאשר לא מיוחסת לו מעורבות בעבירה".
עורך דין שי רודה מייצג את החשודעורך דין שי רודה מייצג את החשודצילום: מוטי קמחי
החוקרים עצרו גם ארבעה חשודים, בהם מועד אל-סאנע (22) ומוחמד אל-סאנע (31) מתראבין, החשודים בסחיטה באיומים, הצתות כלי רכב, שימוש בחומר נפץ ופגיעה ברכושו של איש העסקים. מעצרם הוארך בשבוע. חשוד נוסף שנעצר הוא תושב רהט.
בימ"ר נגב אמרו כי הפרשה כוללת חשודים רבים. "מדובר בפרשיה של סחיטה באיומים, זריקת רימון לעבר בית והצתת מספר משאיות שלאחרונה נהפכה גלויה. ככל שהחקירה הולכת ומעמיקה עולה החשד כי ישנם אירועים נוספים מלבד האירוע הזה".
עו"ד רודה מסר לאחר הדיון כי "יש להצטער על הבריונות של המשטרה, שעוצרת קורבנות עבירה מתוך לחץ וחוסר אונים בעילות שקריות".