הגשמים בדרום גרמו היום (שבת) לשיטפונות בזק בנגב ובערבה. עשרות מטיילים נחלצו או חולצו בשלום לאחר שהגיעו על אף האזהרות. מד"א דיווח על רוכב אופנוע שחולץ עם היפותרמיה קלה מהצפה בכביש חצרים-באר שבע. זרימה חזקה נרשמה בנחלים רבים במדבר יהודה, ובפרט באזור ים המלח. המשטרה הודיעה אחר הצהריים כי כביש 90 נחסם לתנועה בשני הכיוונים בקטע שבין מחסום דרגות למלונות ים המלח עקב הצפה על הכביש. חזאי ynet דני רופ מציין כי נכון לשעות אחר הצהריים יש רגיעה. מחר צפוי גשם מקומי ובימים שאחרי - התחממות.
4 צפייה בגלריה
נחל ערוגות
נחל ערוגות
כך זה נראה באזור נחל ערוגות
(צילום: יותם סיני)
4 צפייה בגלריה
אוהל בנחל נמיה
אוהל בנחל נמיה
אוהל בנחל נמיה נסחף בזרם
(צילום: הילה, מקום בלב, הערבה התיכונה)

4 צפייה בגלריה
נחל נמיה
נחל נמיה
נחל נמיה
(צילום: גל לב, הערבה התיכונה)
כאמור, רוכב אופנוע חולץ בצהריים משיטפון בכביש חצרים-באר שבע. חובש בכיר במד"א יאסר אבו קויידר סיפר: "כשהגעו למקום, ראינו גבר על גבעה בין העצים לאחר שנתקע עם האופנוע בנחל שהוצף. הוא היה בהכרה מלאה ועובר אורח שחלף והבחין בו הזעיק עזרה. חילצו אותו אלינו, הוא סבל מהיפותרמיה קלה והיה רטוב. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חימום חום הגוף ופינינו אותו במצב יציב לבית החולים".
שבר ענן מעל הערבה התיכונה גרם לשיטפונות במכתש הקטן, נחל מזר, נחל סיף, נעל גוב, נחל צין, נחל פרס, נחל נקרות, נחל נמיה, נחל מסור, נחל תמר וצפית.
4 צפייה בגלריה
מצוקי דרגות
מצוקי דרגות
מצוקי דרגות
(צילום: מתן מוראד, רשות הטבע והגנים)
למרות אזהרת השיטפונות שדווחה מראש ולמרות הודעה על סגירת מסלולי ההליכה במדבר יהודה, תועדו עשרות מטיילים במסלול בריכת צפירה בערוץ נחל צאלים – שהכניסה אליו היא סכנת חיים ביום שבו קיים סיכוי לשיטפונות.
לפי עדויות של מטיילים, פקח רשות הטבע והגנים ג'מיל אלאטרש עבר כמה פעמים בין המטיילים במדבר יהודה והזהיר אותם מפני הסיכוי לשיטפונות בזק. "אתמול ישנו בחניון הר קנאים והוא עשה סיבוב בלילה והזהיר את כולם לא להיכנס לנחל צאלים, וגם היום בבוקר בחניון צפירה הזהיר את כל המטיילים", סיפרה מטיילת שהגיעה לאזור.
גם בערבה התיכונה ירדו כמויות גשמים גדולות, ומהמועצה האזורית נמסר כי בתוך עשרים דקות בלבד נמדדו בעין יהב 9.1 מ"מ של גשם. נדב אילון מיחידת החילוץ ערבה תיכונה סיפר כי מתנדבי היחידה הוציאו מטיילים ממסלולים כמו נחל צפית, המכתש הקטן, נחל נקרות, נחל פרס, נחל צין ונחל תמר.
מטיילים תועדו באוהל בלב נחל נמיה הזורם, לאחר שאתמול הקימו אותו במזג האוויר השמשי, אך הגשמים העירו אותם והם מצאו עצמם בתוך שיטפון ומיהרו לארוז את הציוד.
בעקבות מזג האוויר, נסגרה למבקרים שמורת עין גדי. רשות הטבע והגנים פרסמה אזהרה מעודכנת למטיילים מפני שיטפונות בזק בכל מרחב מדבר יהודה ובערבה התיכונה.
למרות הגשם פקדו היום כ-60 אלף מטיילים את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו הגן הלאומי ירקון (תל אפק), קיסריה, שמורת הבניאס והגן הלאומי בית גוברין.