האו"ם הסכים לקבל על עצמו את האחריות על חלוקת המענק הקטארי למשפחות נזקקות ברצועת עזה. כך מדווח הבוקר (יום א') העיתון הפלסטיני אל-קודס. לפי הדיווח, שאין לו אישור רשמי בירושלים, ברמאללה ובעזה, ישראל הסכימה למתווה הזה. בכל מקרה, בישראל עומדים על כך שכסף מקטאר לא יוכנס לעזה באמצעות מזוודות, ומוכנים שהדבר ייעשה רק בפיקוח של האו"ם או של הרשות הפלסטינית.
1 צפייה בגלריה
חלוקת הכספים הקטאריים בסניף דואר ברצועת עזה
חלוקת הכספים הקטאריים בסניף דואר ברצועת עזה
חלוקת הכספים הקטאריים בסניף דואר ברצועת עזה
ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה בהתייחסו לנושא: "אנו עובדים על פתרון שיאפשר סיוע הומניטרי לתושבי עזה אבל ללא מזוודות הדולרים. מזוודות הדולרים זה משהו שירשנו וצריך לעבור מהעולם".
שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלנד ערך סדרת פגישות עם כמה גורמים ובהם בישראל ובקטאר, והודיע להם שהארגון הבינלאומי מוכן לקבל את האחריות לכך ולשלם את המענק למשפחות הנזקקות ברצועה.
בהתאם למתווה, האו"ם ישלם את הכסף דרך בנקים השייכים לקרן המטבע הפלסטינית, כמו בנק פלסטין ודומיו, ולא דרך בנק הדואר בעזה או בנקים שפועלים בעזה תחת אחריות ממשל חמאס.

ההסכמה הישראלית לכך נובעת מכך שבדרך המוצעת תהיה שליטה על הגעת הכסף לאותן משפחות נזקקות וחמאס לא יוכל לגנוב חלק מהמענק.
גורמים בחמאס מסרו לעיתון כי לארגון אין מניעה לקבל את המענק בדרך הזאת. במהלך השבוע הקרוב יימשכו השיחות העקיפות בקהיר בין ישראל לחמאס בנוגע להמשך מתווה ההסדרה.
הכספים מיועדים באופן רשמי לתשלום מענק של 100 דולר בחודש לכ-100 אלף משפחות ברצועת עזה, שאותן בוחר חמאס והן מוגדרות על-ידו "משפחות נזקקות". שאר הכסף מיועד לתשלום משכורות פקידי חמאס ברצועה.
במקביל, חיל האוויר תקף אמש אתר לייצור אמל"ח ועמדת שיגור רקטות של חמאס בעזה בתגובה לבלון תבערה ששוגר אתמול למועצה האזורית אשכול. בלון התבערה גרם לשריפת קוצים שאותה כיבו צוותי כיבוי אש בסיוע רשות הטבע והגנים והרבש"ץ של היישוב שבו התלקחה השריפה.
ראש הממשלה בנט אמר הבוקר: "צה"ל תקף בעזה בתגובה לבלוני תבערה. אני מבהיר שוב - דברים השתנו. ישראל מעוניינת בשקט ואין לנו שום עניין בפגיעה בתושבי עזה. אבל אלימות, בלונים, צעדות והטרדות למיניהן ייענו בתגובה חריפה.
פורסם לראשונה: 08:38, 04.07.21