ח"כ עפר שלח קרא היום (רביעי) ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד לקיים פריימריז על ראשות המפלגה - והודיע כי בכוונתו להתמודד מולו.
"בימים האחרונים הצגתי ליאיר לפיד את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד, עוד לפני הבחירות הבאות. זה חייב להתחיל מבחירות מקדימות מידיות ופתוחות לתפקיד יו"ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו אחרים. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", הוא כתב בטוויטר.
1 צפייה בגלריה
עפר שלח יאיר לפיד
עפר שלח יאיר לפיד
"אתמודד לראשות יש עתיד". עפר שלח ויאיר לפיד
(צילום: יאיר שגיר, אבי מועלם)
הצהרתו של שלח התפרסמה בזמן שלפיד התראיין לאתר הערבי PANET (קטע מהריאיון - בנגן שבראש הכתבה). לפיד נשאל אם הוא הופתע, והשיב: "לא, עפר דיבר איתי על זה. הוא רוצה את זה וזה בסדר גמור. אני אבדוק את זה. הוא דיבר איתי ואני בעד שיהיו לפוליטיקאים שאיפות. אנחנו חברים 30 שנה, חברות חשובה יותר מפוליטיקה".
כשנשאל אם לדעתו שלח הוא אישיות פופולרית, ענה: "אני לא יודע, אבל הוא אישיות פופולרית אצלי בבית".
נזכיר כי השינוי שלפיד הוביל בחוקת המפלגה מאפשר לו לכהן כיו"ר עד הכנסת ה-25 (הכנסת הנוכחית היא ה-23), ושלח למעשה דורש את הקדמת הפריימריז. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי לא מדובר במהלך של יום אחד. היו שטענו כי ייתכן שמדובר במהלך מתואם, במטרה להתמודד עם הטענה החוזרת של הליכוד על כך שיש עתיד היא "מפלגה דיקטטורית", אולם נראה שלא היה תיאום בין לפיד לשלח לפני ההודעה המפתיעה.
בהמשך נמסר מיש עתיד: "עפר שלח ויאיר לפיד דיברו כמובן לפני הודעת שלח על רצונו בפריימריז במפלגה, כפי שהם מדברים על כל דבר כבר שלושים שנה. אנחנו בוחנים את הנושא מול מוסדות המפלגה, הסיעה והשטח שלה".
מסיעת דרך ארץ (צבי האוזר ויועז הנדל) נמסר: "אנחנו מעריכים את עפר שלח שתמיד הביע בצורה אותנטית את עמדות יש עתיד. בהזמנות זו אנחנו קוראים לבוגי יעלון להתעשת ולחזור הביתה לימין הממלכתי והאחראי".

בפוסט ששלח העלה לפייסבוק הוא הוסיף: "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו.
"בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים לא מספיק להגיד 'אנחנו נקיי כפיים' ולעמעם כל מסר אחר", הוסיף שלח, "צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל. זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו.
"וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", הוא כתב.