עדכון: בתביעת דיבה שהגיש סיקסיק, קבע בית הדין ביום 24.11.22 כי לא הוכח שהתובע נהג שלא כשורה בארגון האירועים בחוף הים בראשון לציון, וכן שאמירותיו של הנתבע בנושא, לשניים מהגורמים במשטרה, הינן בגדר לשון הרע.
סיקסיק יפוצה בסך 30 אלש"ח בגין הוצאת לשון הרע בצירוף 5 אלש"ח בגין שכר טרחת עורכי דינו. באשר לקליטתה של זיידמן לתפקיד במוקד 105, לא הוכחה אמירה מצד הנתבע כמו גם לקישור שבין גיוסה למשטרה ובין סיקסיק.

כתב תביעה שהגיש בלש בלהב 433, היחידה המשטרתית החוקרת את הפרשיות הרגישות והסבוכות ביותר בישראל, חושף לדבריו נקמנות מצד מפקדיו משום שהעז לחשוף "שחיתות משטרתית". במשטרה מכחישים את הטענות.
הבלש, בדרגת רס"מ, משרת ביחידת אתגר בלהב. הוא הגיש את התביעה לבית משפט השלום ברמלה באמצעות עורכי הדין אמיר טיטנוביץ' ואפרת עקל אזולאי, ובה הוא דורש מארבעה קצינים בכירים באתגר ובלהב לשלם לו פיצוי כולל בסך חצי מיליון שקלים.
2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: אוראל כהן)
לדבריו, ההתנכלות החלה ב-2018 לאחר שדיווח לבכירים במשטרה כי יחידת אתגר קיימה אירוע חברתי בחוף בראשון לציון ללא תשלום, בתקופה שבה ניהלה להב חקירה נגד גורמים בעירייה. לדבריו, האירוע אורגן על ידי סנ"צ בדימוס אבי סיקסיק.
הבלש טוען כי לאחר שדיווח על האירוע גם ללשכת המפכ"ל, הוא סבל מהתנכלות מצד ארבעה קצינים בלהב - מפקדו הישיר רפ"ק יוני ברכה, סנ"צ שי האוסליך שהיה ראש מפלג באתגר, נצ"מ חנן אדרי שהיה אז מפקד אתגר וכן סנ"צ סיקסיק.
לדבריו, האוסליך קרא לו לשיחה, ולתדהמתו ביקש ממנו להסביר מדוע חודש קודם לכן לקח מהשולחן במשרד ממתק קינדר בואנו שלא היה שייך לו. לדברי הבלש, לאחר מכן אמר לו האוסליך שהוא יודע על התלונות שהגיש בעניין החוף ודרש "דוח הסבר" בכתב. בתביעה טוען הבלש כי לאחר מכן הוכנס לתיקו האישי מזכר על שיחה עם מפקדו הישיר, שבה העלה בפניו את השגותיו על האירוע בחוף תוך שהוא מותח ביקורת על סיקסיק.
הבלש טוען כי המזכר הועבר לאחר מכן לסיקסיק, וכי כמה ימים לאחר מכן הוא נקרא ל"שיחת אזהרה" אצל האוסליך. לדברי הבלש, האוסליך הקליט את השיחה שבה העלה את טענותיו לגבי האירוע בחוף ולגבי ההתנהלות הבלתי תקינה של קציני להב.
2 צפייה בגלריה
סנ''צ בדימוס אבי סיקסיק
סנ''צ בדימוס אבי סיקסיק
סנ''צ בדימוס אבי סיקסיק
(צילום: אלי סניור)
עוד נטען בתביעה כי האוסליך הכין על הבלש "דוח מודיעין" שאותו צירף לתיקו האישי, ובו נכתב: "מתוכן הדברים עולה כי השוטר מחפש בכל דרך לפגוע בראש מפלג מבצעים אתגר, אבי סיקסיק". בעקבות מינוי קצין בודק, החליטה ראש אגף משאבי אנוש, ניצב עינת גיל-צוברי, להוציא את תמליל השיחה עם האוסליך מתיקו של הבלש ולגנוז אותו.
עו"ד אמיר טיטנוביץעו"ד אמיר טיטנוביץ'
הבלש טוען כי לאחר מכן דף ההערכה שלו "הורד בשלוש דרגות, מה שלא קרה מעולם ביחידה לאף אחד". עוד הוא טוען כי במהלך השיחות עם הקצינים שהתנכלו לו הוא הוזהר: "אתה תשב במשרד בלי לעשות כלום ותלך הביתה". כמו כן הוא טוען כי הוצא מקבוצת הווטסאפ של מפלג המודיעין באתגר וכי מאוחר יותר הועבר ליחידת אחרת "באופן זמני", יחידה שבה הוא נמצא עד היום.
"עולה כי הנתבעים או מי מהם חברו נגד התובע, פגעו בפרטיותו ורמסו את כבודו. התובע הוא איש משטרה מסור, מקצועי וישר שביקש להתריע על התנהלות שנראתה בעיניו פסולה", כתב עו"ד טיטנוביץ' בתביעה.
מהמשטרה נמסר כי "תביעות מסוג זה מועברות לפרקליטות האזרחית לקבלת החלטה". פרקליטו של סיקסיק, עו"ד אהב כהן, אמר בתגובה כי "מדובר בתביעה סתמית וטרחנית". לדבריו, לפני כשנה וחצי הגיש סיקסיק תביעת דיבה נגד הבלש, שאף ספג ביקורת על התנהגותו משופט באחד הדיונים. מקורבי נצ"מ אדרי אמרו כי "מדובר בתביעה קנטרנית שטענותיה ריקות מתוכן". לדבריהם, טענות התובע נבדקו במח"ש על ידי קצין בודק ולא נמצא רבב בהתנהלות אדרי. מקורבי האוסליך מסרו כי "הכל שקר וכזב".