בבית המשפט המחוזי בבאר שבע מתקיים בימים אלה משפטם של כמה צעירים מאזור הדרום בגין תקיפה חמורה ודקירה של אדם מקריית מלאכי שעמו היו מסוכסכים, שנפצע באורח בינוני.
אחד הנאשמים בתיק הוא עומר סער, יעד של המשטרה בעל עבר פלילי, שבעבר היה מקורבו של העבריין יוסי קסטרו וגדל איתו. סער הואשם בדקירה, אלא שעורך דינו אסף גונן טוען כי דווקא הבלשים שעקבו אחר החבורה וזיהו אותם - מוכיחים כי לא הוא זה שדקר את הקורבן.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
ניידת משטרה בארה"ב אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום, לפני כשנה הצעירים הגיעו לקריית מלאכי ותקפו בצורה קשה את הקורבן, שפונה לבית החולים כשהוא סובל ממכות וחתכים בגופו - כשאירוע כולו היה תחת עיניה של המשטרה. מתברר כי אחד הצעירים היה היעד של המשטרה, שהצמידה לו "עוקבים" - בלשים שמסייעים ליחידות המרכזיות במחוזות השונים במעקב אחר יעדים מודיעיניים.
מדו"ח העוקבים שמופיע בכתב האישום עולה כי במהלך אותו יום זוהתה החבורה יוצאת מאזור אשדוד בשני כלי רכב, טויוטה ורנו. הדו"ח מתאר כי כבר בשעות הצהריים הבלשים עקבו אחר החבורה, ובשעה 18:00 הצעירים הגיעו לקריית מלאכי, יצאו מהרכבים, התנפלו על הקורבן והכו אותו.
עו"ד אסף גונןעו"ד אסף גונןצילום: אופיר הראל
לטענת עורך דינו של סער, הבלשים זיהו את החשודים במעשה, אך דווקא הם אלו שמוכיחים כי מרשו לא דקר את הקורבן - שכן על פי דו"ח העוקבים הם ראו שסער יצא מהרכב והכה את הקורבן, אך בשום שלב לא ציינו כי הוא זה שהחזיק את הסכין, בעוד כתב האישום מייחס לכל החבורה תקיפה בנסיבות מחמירות ואחזקת סכין.
"מעבר לכל עניין הזיהוי שאני חולק עליו לחלוטין, נשגב מבינתי להבין איך נטען בכתב האישום שהלקוח שלי דקר את המתלונן, כאשר העוקבים בעצמם ציינו במפורש כי לא כך הדבר", אמר עו"ד גונן.