בית משפט השלום בפתח תקווה גזר עונשי מאסר בפועל על בנימין ברשישת ועופר סלע שהפעילו אתר "ריאליטי חדשני" שלבסוף הפך לאתר פורנוגרפיה. הם הורשעו בפרסום תועבה בהשתתפות קטין, פגיעה בפרטיות, הטרדה מינית, התנכלות ועוד.
סלע וברשישת, שניהם תושבי אילת, הקימו בשנת 2014 מיזם עסקי, אתר ריאלטי שדרכו ניתן לצפות בשידור חי באמצעות מצלמות בנעשה בביתן של משפחות ישראליות שונות. המיזם, שהחל בצילום זוגות ומשפחות בגבולות החוק, הדרדר עבור בצע כסף להפעלת אתר פורנוגרפיה בהשתתפות קטינים בני משפחה.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
על פי כתב האישום המתוקן, שעליו הודו השניים במסגרת הסדר הטיעון, האתר עוצב על ידי הנאשמים כך שכלל תוכן מיני מפורש הכולל תמונות עירום של הדיירים, תמונות של דיירי הבתים מקיימים יחסי מין, בעת עשיית הצרכים ובמקלחת. הנאשמים הציעו לגולשים לרכוש מנויים לתכנים, לרבות צפייה בחדרי השינה של הילדים והנערים של המשפחות. בסך הכל נמכרו כ-6,900 מנויים בסכום של 140 אלף דולרים.
באחד המקרים הם התקינו מצלמה בחדרי השינה של ילדה בת 11 ושני אחיה בני ה-14. הם צולמו גם במקלחת ובשירותים. הנאשמים דרשו מההורים לשהות יותר זמן בבית, כשהם מודעים למצב הכלכלי הרעוע של המשפחה בתירוץ שכמות הצפייה אינה מספקת, התוכן אינו מעניין וכי אם ההורים לא ייענו לבקשות הם יפסיקו את ההתקשרות איתם.
בהמשך שודרו באתר פעילויות מיניות ואינטימיות שבוצעו על ידי הילדה, אחיה וילדים נוספים שהתארחו בבית. השניים נהגו להקליט ולשמור חלקים מהשידור בבית המשפחה ויצרו סרטים מתוך החומרים המשודרים, שאותם הציעו למנויים.
ברשישת וסלע הביעו שניהם חרטה על מעשיהם, לאחר שהורשעו בבית המשפט.
בית המשפט גזר היום 26 חודשי מאסר בפועל על ברשישת ו-20 חודשי מאסר בפועל על סלע. כמו כן, כל אחד מהם יפצה ב-5,000 שקלים כל אחד מבני המשפחה וב-50 אלף שקלים את הילדה בת ה-11.
"חומרת מעשי ההורים עומדת בפני עצמה ואין בה כדי להפחית ממעשי הנאשמים", אמרה השופטת מירב גרינברג. "ניתן היה לצפות שנאשמים נורמטיביים ובעלי משפחות יתנהלו ביתר אחריות וזהירות. היה מצופה מהנאשמים, כבעלי המיזם, לעצור הכל ולשים גבול, אלא שהפיתוי הכספי, הלחץ מצד המנויים והרצון לספק את מבוקשם הכריעו את הכף".
2 צפייה בגלריה
רענן עמוסי
רענן עמוסי
עו"ד עמוסי
עורכי הדין רענן עמוסי ויפעת כהן, שייצגו את המורשעים, מסרו בתגובה: "מדובר בהליך שבו התקיימו דיונים רבים והועלו טענות משפטיות רבות, ונדרשת קריאה מעמיקה של גזר הדין".
עו"ד יזהר קונפרטי, שמייצג את סלע מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר בתגובה: "מבלי להקל ראש במעשים שבהם הודה, יש לציין כי במהלך שלוש ניהול התיק הוא עבר מיוזמתו ובמימונו הליך טיפולי ייעודי משמעותי ביותר ולראיה, שירות המבחן המליץ להשית עליו עבודות שירות. לאור זאת, עונש ריצוי המאסר עוכב ללא התנגדות המאשימה, ובימים הקרובים נלמד את פסק הדין ונשקול את צעדינו בהמשך".