20 אלף שוטרים, פעילות גלויה וסמויה וצוותים מיוחדים לקלפיות חשודות: המשטרה הודיעה בצהריים (יום א') כי השלימה את היערכותה לקראת הבחירות ביום שלישי. אלפי שוטרים צפויים להתפרס במוקדי ההצבעה השונים, בכ-13 אלף קלפיות ברחבי הארץ, לטובת שמירה על הסדר הציבורי ולהבטחת קיום הליך הבחירות ללא אירועים חריגים.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
3 צפייה בגלריה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
שוטרים עם מצלמות גוף יוכלו לצלם בסביבה
(צילום: EPA)
15 צוותים מיוחדים, סמויים וגלויים, צפויים להשגיח על קלפיות שבהן נרשמו אירועים חריגים בעבר. מטרת הצוותים תהיה בין היתר לאתר עבירות של טוהר מידות, זיופים והתחזות. במשטרה לא ציינו באילו קלפיות מדובר, אך ציינו שיש כ-400 כאלה ברחבי הארץ.
במקביל, סביב הקלפיות צפויים להסתובב כ-3,500 שוטרים והם יהיו מצוידים במצלמות גוף. ייאסר עליהם לצלם בתוך הקלפי אלא רק בסביבתה, וחלקם יצוידו בטאבלטים לטובת בדיקות אקראיות.

3 צפייה בגלריה
פעילות משטרת ישראל במערכות בחירות קודמות
פעילות משטרת ישראל במערכות בחירות קודמות
שוטרים יסתובבו גם בכבישים ביום השבתון
(צילום: דוברות המשטרה)
תת-ניצב שמעון נחמני, ראש חטיבת המבצעים במשטרה, אמר לקראת יום הבחירות: "נאפשר לכל אזרח להגיע לקלפי ולבחור בצורה בטוחה. יהיו כוחות סמויים וגלויים כדי למנוע שיבוש. הוקמו צוותים מיוחדים, אך למשטרה כרגע אין מידע על רצון לשבש את הבחירות. נכון לרגע זה אין שום מידע שמעיד על כוונה של הפרות סדר עם היוודע התוצאות, אבל המשטרה ערוכה לכל תרחיש".
עוד אמרו במשטרה כי לצד ההיערכות המבצעית סביב ריכוזי הקלפיות, התקיימה היערכות גם למתן מענה למאות אלפי ישראלים שצפויים לנצל את יום השבתון ולפקוד את אתרי הבילוי, הפארקים, חופי הרחצה, אתרי הטיולים והכבישים. שוטרים צפויים להתפרס ברחבי הארץ להסדרת התנועה בכבישים.
3 צפייה בגלריה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
בחירות 2021 קלפי קלפיות צה"ל מצביעים הצבעה
יותר מ-6.5 מיליון בעלי זכות הצבעה
(צילום: AP)
לקראת הבחירות החליטה ועדת הבחירות המרכזית להקים קלפיות בנמל התעופה בן גוריון, בבתי אבות, ולהקים גם קלפיות לחולי קורונה ומבודדים. בין היתר מדובר במגרשי כדורגל כמו אצטדיון טדי בירושלים, אצטדיון רמת גן ואצטדיון ונתניה, וכן באולמות כדורסל. בוועדת הבחירות נערכו לכ-100 אלף חולים ומבודדים בסך הכול.
6,578,084 ישראלים יוכלו לממש בשבוע הבא את זכות הבחירה שלהם. מדובר בגידול של 1.9% מהבחירות הקודמות. במספרים מדובר על תוספת של 124,829 זכאים חדשים, חלקם הם בני נוער שמלאו להם 18 ויצביעו לראשונה. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בבחירות הללו 78% מבעלי זכות הבחירה המתגוררים בישראל הם יהודים, ובהם 11% חרדים. 17% מבעלי זכות הבחירה הם ערבים ו-5% הם אחרים. בנוסף, כ-13% מבעלי זכות הבחירה הם צעירים בני 24-18, 29% בני 39-25, ו-32% בני 59-40. חלקם של בעלי זכות בחירה בני 60 ומעלה עומד על כ-26%.