4 צפייה בגלריה
נאג'ת חאג יחיא
נאג'ת חאג יחיא
נאג'ת חאג יחיא, בתמונתה בעמוד הפייסבוק שלה
העסקים נפתחים שוב, תלמידים נוספים חוזרים לבתי הספר - אבל מספר הנפטרים מקורונה ממשיך לעלות במהירות: יותר מ-5,500 חולי קורונה נפטרו בישראל מאז פרוץ המגפה, והיום (שבת) הלכה לעולמה אחות שעבדה כ-30 שנה בבית החולים השרון שבפתח תקווה.
נאג'ת חאג' יחיא, בת 49 מטייבה, מתה מקורונה שבועיים לאחר שבעלה ג'ואד עבד אל-עזיז חאג' יחיא הלך לעולמו מהמחלה. לפי הודעת בתי החולים בילינסון והשרון, היא חלתה יומיים לאחר שקיבלה את מנת החיסון הראשונה. לחאג' יחיא היה גורם סיכון, ולאור חומרת המחלה היא הייתה מחוברת במשך כחודש למכשיר אקמו. ארבעת ילדיה, בני 17 עד 25, נותרו יתומים מאב ואם.
4 צפייה בגלריה
נאג'ת חאג יחיא ובעלה
נאג'ת חאג יחיא ובעלה
נאג'ת חאג יחיא ובעלה
ציפי דמרי, מנהלת הסיעוד בבית החולים השרון, אמרה כי "נאג'ת הייתה אחות מקצועית, רצינית ואכפתית. תמיד עם חיוך ואנרגיות חיוביות, מוכרת ואהובה על כולם. גם את בעלה ומשפחתה הכירו אנשי הצוות מאירועים חברתיים. זו שעה קשה מאוד לכולנו".
ד"ר איתן חבר, מנהל בית החולים השרון, אמר כי מדובר ב"טרגדיה גדולה. נאג'ת הייתה אחות מסורה ומקצועית מאוד. זו ללא ספק אבידה גדולה, בראש ובראשונה לבני משפחתה וגם לכל אנשי הצוות של בית חולים השרון".
יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, אמרה כי "נאג'ת הייתה במרחק נגיעה מהחיסון השני ומדובר בטרגדיה כפולה כי רק לפני כשבועיים נפטר בעלה גם הוא מקורונה. אנו שולחים תנחומים למשפחה ומחזקים את ארבעת ילדיה של נאג'ת".
4 צפייה בגלריה
סעוד עטיה ארשיד (מואסי), נפטר מקורונה
סעוד עטיה ארשיד (מואסי), נפטר מקורונה
האב, מסעוד עטיה ארשיד (מואסי)
4 צפייה בגלריה
מקבל, נפטר מקורונה
מקבל, נפטר מקורונה
הבן, מסעוד עטיה ארשיד (מואסי)
טרגדיה כפולה אירעה גם בדיר חנא. מסעוד עטיה ארשיד (מואסי) בן ה-81 ובנו מקבל (53) מתוך תוך חודש לאחר שנדבקו בנגיף. השניים פונו לבית החולים פוריה בטבריה והאב מת ב-6 בינואר. בנו, אחד מתשעת ילדיו, מת ב-8 בפברואר. לבן היו חמישה בנים ושני נכדים, לאביו - 27 נכדים.
קרוב משפחתם מחיי אלדין ארשיד (מואסי) אמר כי האב "היה תמיד תורם לחברה ולא היה מהסס לעזור לאחרים". לדבריו, יומיים אחרי שהאב פונה לבית חולים, בנו נדבק ופונה במצב קשה: "הבן עבד במועצה המקומית וכאיש אחזקה בבית ספר, וכולם אהבו אותו".
ביישובים הערביים מתו רבים מקורונה בחודשים האחרונים, ובימים האחרונים חלה עלייה מחודשת במספר הנדבקים בחלק מאותם יישובים - בניגוד למגמת הירידה הברורה בכלל המדינה. אישה מאזור המשולש שאביה מת מקורונה בגיל 55 אמרה: "דיברתי עם אבא לפני שלושה ימים והוא אמר לי 'לא לדאוג, אני חזק וחוזר הביתה בקרוב, אני מרגיש מעולה'. כולנו חיכינו והכנו את הבית לקבל אותו, ואז הכול הפך לכאב עמוק".