שני אחים ובן דודם, בני 15-13, נפצעו הלילה (בין רביעי לחמישי) באורח קשה ובינוני מירי ברהט. המשטרה איתרה את שני האחים ברחוב, ואת בן דודם על גג של בניין סמוך. מפקד מרחב נגב תת-ניצב יאיר חצרוני הגיע לזירה, והמשטרה פתחה בסריקות נרחבות אחר היורה. המשטרה פועלת לאתר את אביהם של שני האחים, החשוד שהיה מעורב באירוע. כיווני חקירה נוספים נבדקים.

6 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
אחד הנערים אותר על גג של בניין. זירת הירי ברהט
(צילום: רועי עידן)
עם קבלת הדיווח במשטרה סמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר על ירי בשכונה 21, יצאו כוחות משטרה למקום. איש לא דיווח על פצועים. מפקד תחנת רהט סגן ניצב עמוס דמרי סיפר כי "קצין המשטרה שהגיע למקום הבחין בשני ילדים פצועים שרועים על הגב. הוא הזמין את מד"א, המשיך בסריקות בבניין ואיתר פצוע שלישי". סגן ניצב דמרי אמר שנבחנים כמה כיווני חקירה אך זהות היורה עדיין לא ידועה.
אחד הנערים, בן 13, נורה בראשו ומצבו קשה ואחיו בן ה-15 נורה בבטנו ומצבו בינוני. בן דודם בן ה-14 אותר על גג בניין סמוך עם פצע ירי בידו ובמצב קשה. במשטרה בודקים אם כל השלושה נורו על הגג, ולאחר מכן פונו שניים לרחוב. צוותי מד"א פינו אותם לבית החולים סורוקה שבבאר שבע.
עם הגעתם הוכנסו הנערים לחדר ניתוח. מסורוקה נמסר כי שני הנערים שמצבם קשה מורדמים ומונשמים. הנער השלישי שמצבו בינוני עדיין בחדר הניתוח.
הנערים שנורו שייכים למשפחת אבו סהיבן. לפי הערכות, לא מדובר בסכסוך בין משפחות אלא באירוע פנימי. יחד עם זאת, החקירה עדיין נמשכת.
6 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
(צילום: רועי עידן)
6 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
חוקרי משטרה בזירת הירי
(צילום: רועי עידן)
6 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
קציני המרחב הגיעו למקום
(צילום: רועי עידן)
6 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
הזירה ברהט
(צילום: דוברות המשטרה)
6 צפייה בגלריה
שלושה נערים נורו ברהט
שלושה נערים נורו ברהט
זירת הירי ברהט
פרמדיק מד"א גיא שדה אמר: "הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו שני נערים בני 13 ו-14 שכובים ברחוב כשהם סובלים מפצעי ירי. מיד הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים, שכלל חבישות ועצירת דימומים. הכנסנו אותם לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קשה ובינוני. בסריקות שבוצעו על ידי המשטרה בבתים במקום אותר נער פצוע נוסף, שנפצע באורח קשה. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ נוספת והוא פונה גם כן לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי".
בתם הערכת מצב שערך מפקד מרחב הנגב, תת-ניצב יאיר חצרוני, הוטלה החקירה על תחנת רהט. הסריקות אחר היורה נמשכות.
ראש העיר רהט פאיז אבו סהיבאן אמר הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "עדיין לא יודעים מי הפושע שעשה דבר כזה. אין לי מילים לתאר את המצב הזה. כאילו שאנחנו נמצאים במערב הפרוע ואנחנו חלק מהמדינה. אם זה לא יטופל, זה יגלוש גם לחצר של השכנים שלנו, עם כל הצער אני אומר את זה. והמשטרה צריכה לקחת אחריות על העניין וגם אנחנו צריכים לקחת אחריות על עניין ההסברה והחינוך, זה חשוב מאוד, שני דברים משולבים אחד בשני. אי אפשר להתנער מהאחריות שלנו כציבור וגם מאחריות המשטרה על ביטחון הציבור הזה".
אדוני ראש העיר, אנחנו באמת עברנו את סף הזעזוע וכבר ראינו דברים קשים, אבל לשלוף נשק על ילדים בני 13 ולירות בהם בדם קר, אתה יודע מה הרקע לאירוע הזה? מאיפה זה מגיע?
"לא, אני לא יודע, כי העניין עכשיו בחקירת המשטרה. אבל האירוע מצער מאוד, הוא אירוע קשה, הוא אירוע שממש עבר את כל הקווים האדומים ואני חושב שהמשטרה צריכה לקחת אחריות על העניין הזה. המשטרה יודעת את הכול, יש לה את המודיעין החזק שלה, יש לה את הכלים שלה. אם אין לה כלים, אז המדינה צריכה לתת את הכלים המתאימים למשטרת ישראל. אם למשטרה יש את הרצון למגר את תופעת האלימות כמו שעשתה עם משפחות הפשע בחברה היהודית בשנות ה-90, היא יכול לעשות את זה היום גם בדרכים טכנולוגיות שהיא יודעת טוב מאוד. כי הציבור אומר שהמשטרה יודעת בדיוק מי העבריין, בדיוק מי הקונה ומי המוכר של הנשק".
האם היית מגדיר את האלימות במגזר כמגפה?
"זה יותר גרוע מקורונה, אני אומר לך, כי לקורונה כבר מצאו את הטיפול. מהימין הקיצוני ועד השמאל הקיצוני, כולם רוצים למגר את האלימות בחברה הערבית אבל עד עכשיו לא מצאו את התרופה המתאימה ועדיין לא הרכיבו ממשלה אפילו על מנת לתת תקציב לעניין מיגור האלימות, לצערי הרב. אני חושב שהכתובת על הקיר והמדינה צריכה לקבל אחריות של עצמה, שהיא אחראית לביטחונם של התושבים".
ראש העיר רהט סיפר שמשפחות הנערים שנורו מתוסכלות והביע חשש מפני עוד סכסוך משפחתי, "צריך לשבת עם המשפחה, לשמור שהעניין הזה לא יגלוש לעוד אלימות ולעוד מעגל אלימות ואנחנו נסתובב בתוך מעגל סגור של אלימות שלא נצא ממנו".