1 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ בנימין נתניהו
נתניהו וגנץ
(צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי, AP)
יו"ר כחול לבן שוב מבהיר כי הוא מוכן להיערך לבחירות נוספות אם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא "יתיישר", כלשונו. "המצב פשוט", כתב היום (שישי) גנץ. "הקמתי ממשלת אחדות עם נתניהו בגלל שתי מגפות: הקורונה, ומגפת השיסוי והפילוג. אנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן: הקורונה הכלכלית שלא ניתן להילחם בה ללא תקציב מדינה מרחיב ויציב, וגם את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה ולערער את ההסכם בינינו לבין הליכוד".
ארבעה ימים לפני פיזור הכנסת באופן אוטומטי מהיעדר תקציב, כתב גנץ בחשבון הפייסבוק שלו כי "לא יהיו שום פשרות, אני חוזר ואומר לליכוד שתם עידן השקרים, והגיעה העת למעשים ותוצאות. אם נתניהו מפר את ההסכם בינינו פעם אחר פעם ולא יתיישר - נלך לבחירות ונדאג שלא יהיה ראש ממשלה. נמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח ולממש את הכוח השוויוני שלנו, כפי שלא היה לאף גוף פוליטי ממרכז המפה בעשור האחרון".
יו"ר כחול לבן התפאר במהלכים של מפלגתו השבוע, בהם אישור חוק השוויון בקריאה טרומית, קידום היחסים הדיפלומטיים עם בהוטן שהוביל שר החוץ גבי אשכנזי, העלאת מאות עולים מאתיופיה והעברת חוק להסדרת העבודה מהבית בקריאה טרומית.
עוד ציין כי גוש כחול לבן ידרוש בקבינט הקורונה שיתכנס ביום ראשון להשאיר את רוב מערכת החינוך פתוחה ולבסס את ההחלטות על הצעדים הבאים לאור ההשפעה של החיסונים. "לצערי, התחלואה עולה, ואני מבקש מכולכם לקחת אחריות אישית ולהקפיד יותר מתמיד על כל ההנחיות", כתב גנץ.
אמש שוחח גנץ עם חברי מפלגתו לאחר שפורסמו דיווחים מפי גורמים בכחול לבן על התקדמות במו"מ. "אין הסכמות בינינו לבין הליכוד. הולכים לבחירות", אמר. גם בליכוד הכחישו את הדיווח בחדשות רשת ואמרו כי מדובר ב"פייק ניוז".
בליכוד פרסו שעה קלה לאחר פרסום דבריו של גנץ הודעה שאותה פתחו בטענה כי התקשורת עסוקה ב"פייק ניוז". בהודעת הליכוד, מטעם גורם במפלגה ששמו לא צוין, נאמר: "המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים כדי להמשיך יחד לטובת הענקת חיסונים וסיוע כלכלי לאזרחי ישראל בזמן שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. חבל לגרור את המדינה לבחירות דווקא בעת הזאת. אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים לכך וננצח".