1 צפייה בגלריה
צעדה חג דרוזי צעדת הנביא שועייב חניכי מרכז הנעורים ישובים דרוזים
צעדה חג דרוזי צעדת הנביא שועייב חניכי מרכז הנעורים ישובים דרוזים
החניכים הדרוזים סמוך לקבר הנביא שועייב
(צילום: חוסאם ח'יר)
בני העדה הדרוזית חוגגים את החג החשוב ביותר - חג הנביא שועייב - שהחל ביום שבת ויימשך ארבעה ימים. במהלך החג פוקדים רבים מבני העדה את קבר הנביא שועייב שנמצא בגליל התחתון.
"מדובר בחג החשוב ביותר של העדה שלנו", סיפר השייח פוראז אבו שקרה מג'וליס, שמנהל את מתחם הקבר של הנביא שועייב. "זה החג שבו הנביא נתן לנו את הדת שלו, וזה הקבר הכי חשוב לעדה בכל העולם, זו מסורת שנמשכת מ-1880", אמר.
פריד גאנם, ראש מועצת מראר, ציין כי "זה חג מרכזי עבורנו, ערב החג התחיל בשבת עם תהלוכות לקבר ותהלוכות בתוך הכפרים". גאנם סיפר כי אלפי בני אדם מתקבצים מסביב לקבר: "אנשי הדת מתפללים באולם למעלה, ומי שאיננו דתי מקבל ברכה למטה, שם נערכים המפגשים המשפחתיים. מגיעים גם יהודים, נוצרים ומוסלמים כדי לכבד את הנביא ולברך את העדה. זה חג דתי וחברתי".
מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריאל משעלמנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגלילצילום: לע"מ
במהלך החג קיימו אלפי תלמידים ממרכזי הנעורים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, צעדה של שלושה קילומטרים כשהם נושאים את דגל העדה הדרוזית - בסיומה יצרו את סמל הכוכב הצבעוני של העדה. "זה מרגש לצעוד, חיכיתי ליום הזה", אמר אדיר עטיל, חניך בסניף בית ג'אן. אריאל משעל, מנכ"ל המשרד, ציין כי החניכים צעדו כחלק מפעילות חינוכית שנמשכת לאורך כל השנה "לגיבוש הזהות".