כמדי שנה בימים הסמוכים לציון יום העצמאות לאריתריאה, אמש (שני) שוב פרצה קטטה המונית בדרום תל אביב בין תומכי המשטר למתנגדיו. הקטטה פרצה סמוך לאירוע שארגנה שגרירות ארתיריאה לכבוד החג, ובמהלכה נדקר למוות מבקש מקלט מאפריקה. במשטרה נערכו מראש, אך תושבי האזור חוששים ומעידים כי הם חשים שהם "חיים באזור מלחמה".
המשטרה הוזעקה לאזור התחנה המרכזית בתל אביב בעקבות דיווח על הקטטה. שני בני אדם נדקרו ופונו לבית החולים איכילוב. בתום ניסיונות החייאה קבעו הרופאים את מותו של אחד הפצועים, בשנות ה-40 לחייו. הפצוע השני אושפז במצב קל. השוטרים פתחו בסריקות נרחבות וכעבור זמן קצר עצרו חשוד, גם הוא מאפריקה, בשנות ה-30 לחייו.
2 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בדרום תל אביב
אירוע אלימות בדרום תל אביב
זירת הדקירה הלילה בדרום תל אביב
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

תושבי דרום תל אביב כבר מיואשים מהמצב בשכונותיהם. דליה, שמתגוררת מול גינת לוינסקי, אמרה הבוקר כי תמיד היא חוששת לצאת לרחוב, אך חשה סכנה של ממש כשמתחילים עימותים ברחובות. "ביומיום אני צריכה לדאוג שאתקל באיזה נרקומן או שיכור שמשתולל, אבל כשמתחילות התגרות זה הכי מפחיד. אי אפשר לדעת איך זה ייגמר ומי ייפגע על הדרך. המשפחה שלי חיה באזור מלחמה", אמרה.
מנהל המרכז למדיניות הגירה ישראלית, עו"ד יונתן יעקובוביץ', אמר כי העימותים היו צפויים נוכח התאריך העגול של 30 שנה להכרזת העצמאות של אריתראה מאתיופיה. "בכל שנה שגרירות אריתראה בישראל מארגנת מסיבת עצמאות ענקית שמגיעים לשם חבר'ה שהם תומכי משטר - שזה אבסורד שהם מסתובבים כאן כמבקשי מקלט שנשקפת להם סכנה ולכן לא מחזירים אותם", הוא אמר.
2 צפייה בגלריה
אירועי אלימות משנים קודמות בין זרים בדרום תל אביב
אירועי אלימות משנים קודמות בין זרים בדרום תל אביב
"כשמתחילות התגרות זה הכי מפחיד". קטטה בין זרים בדרום תל אביב, ארכיון
(צילום באדיבות החזית לשחרור דרום תל אביב)
עו"ד יעקובוביץ' הוסיף: "יש בארץ כמה אלפי תומכי משטר ואלפי מתנגדי משטר וכך כל שנה יש עימותים בין הקבוצות האלה. יש פה אבסורד מוחלט שמדינת ישראל מאפשרת למלחמת האזרחים הזאת לקרות ברחובות שלה, וזה שיש פה אנשים תומכי משטר אריתריאה שנמצאים כאן ולא מרחיקים אותם. שגרירות אריתריאה דואגת לשחרר רבים מאלה שנעצרים, והם נשארים כאן ומסכנים את הציבור".
מ"החזית לשחרור דרום תל אביב", שנאבקת גם היא במהגרים, נמסר כי "זה רק עניין של זמן עד שהסכין הבאה תדקור יהודי. החזית לשחרור דרום תל אביב חוזרת ודורשת מהמשטרה לפרוק את המסתננים מהסכינים שהם נושאים על גופם ולנקוט יד קשה נגד כל מפרי החוק. אם המשטרה יודעת לאכוף על הפעילים כל פסיק בחוק, שתהיה גיבורה גם על המסתננים".