שלושה ילדים קטנים, שהחיים לא האירו להם פנים, מחפשים יציבות. הם זקוקים למשפחת אומנה שתעניק להם אהבה, חום וביטחון - ועדיפה כזאת שתוכל לקלוט את שלושתם, כדי שימשיכו להיות ביחד.
הבכור, כיום בן שש, נפלט מבית הוריו כבר בגיל חודשיים. הם סבלו מהתמכרויות ולא היו מסוגלים לגדל אותו, ומאז הוא נדד בין מסגרות שונות ובהן מעונות ומשפחות אומנה בחירום. כשהיה בן שלוש שוכנעו גורמי הטיפול כי הוריו מגלים נכונות להשתקם ולטפל בו כנדרש, הוא הוחזר אליהם ובמרוצת השנים נולדו לו אחות, כיום בת ארבע, ואח שהוא כיום פעוט בן שנה וחצי.
1 צפייה בגלריה
האחרים שהוצאו מהבית
האחרים שהוצאו מהבית
"חשוב שיישארו יחד". האחים שהוצאו מהבית
(צילום: שירות האומנה א.ד.נ.מ)
בסופו של דבר לא הצליחו ההורים לעמוד בחזרה על הרגליים, ושלושת האחים הוצאו מהבית בצו בית משפט והועברו למשפחת אומנת חירום. מאז, כבר מספר חודשים, ממתינים הילדים למשפחת אומנה קבועה שתקלוט אותם.
"מצבם הרגשי מדאיג", אמרה עו"ס טרנגו בריהון, רכזת השמות במחוז צפון בארגון א.נ.ד.מ. "קריטי מאוד למצוא להם משפחה חזקה ויציבה שתוכל לגדל את שלושתם יחד לטווח ארוך, ולהעניק להם יציבות וביטחון בחיים". בריהון סיפרה כי בעקבות הקורונה פחתו מאוד הפניות של משפחות המוכנות לשמש אומנה לילדים נטושים. לדבריה, נראה כי המצב רק יחריף עם הזמן.
רחל איגר-לוין, מפקחת אומנה ארצית במשרד העבודה והרווחה, הסבירה כמה חשוב שמשפחה אחת תאמץ את שלושת האחים. "הישארותם של אחים יחד בתוך תא משפחתי אחד מקלה מאוד על השתלבותם ומאפשרת את שימור היחסים ביניהם ואת התמיכה ההדדית". לדבריה, ילדים שנקלטים במשפחות אומנה זוכים להזדמנות נוספת בחיים, משתלבים בחברה ומקיימים חיים נורמטיביים.
באומנת החירום שבה שוהים שלושת האחים סיפרו: "מדובר בילדים מקסימים, נעימים ומנומסים. הפעוט מאוד אוהב שמחבקים אותו וצמא לאהבה. אחותו מתנהגת כבוגרת לגילה וחשה כלפיו אחריות. אחיהם הבכור מגלה מנהיגות וצמא גם הוא לאהבה ולבית יציב".
משפחות ממרכז הארץ ומהצפון המעוניינות לשמש משפחת אומנה לשלושת האחים ולילדים אחרים מוזמנות לפנות לארגון א.ד.נ.מ. - הבית לילדים ולמשפחות אומנה - בטלפון 4561*.