אסון בתל אביב: ילד בן 7 טבע אמש (יום ו') למוות סמוך לחוף ירושלים בעיר. צוות מד"א פינה אותו תוך כדי ביצוע פעולות החייאה לבית החולים איכילוב, אך כעבור שעה קלה נמסר מבית החולים שנקבע מותו. אחיו שנכנס עמו למים נעלם גם הוא, אולם בחיפושים שנערכו אחריו האח אותר ללא פגע.
לפי דיווח מזירת האירוע אמם של שני הילדים דיווחה למשטרה כי היא לא מוצאת אותם. כוחות השיטור הימי הוזעקו למקום ואיתרו את אחד הילדים, אותו הם הביאו למרינה בעיר. ממד"א נמסר כי הדיווח על המקרה התקבל במוקד 101 בשעה 20:27. חובשים ופרמדיקים שהובאו למרינה החלו בפעולות החייאה בילד שטבע, ובהמשך פינו אותו לבית החולים במצב אנוש, אך שם כאמור נקבע מותו.
2 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
הילד שטבע הובא למרינה ע"י השיטור הימי, ופונה לבית החולים
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
פרמדיק מד"א, תומר גוסמן, סיפר על האירוע: "כשהגענו למרינה שוטרים הובילו אותנו לסירה עליה היה ילד מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, סיפרו לנו שהוא נכנס לים סמוך לצ'ארלס קלור ונעלם, השיטור הימי איתרו ומשו אותו כשהוא ללא סימני חיים, ביצענו פעולות החייאה ממושכות ופינינו אותו תוך החייאה כשמצבו אנוש".
לפי נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים", טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בתאונות ילדים. בחמש השנים האחרונות טבעו למוות 104 ילדים.
2 צפייה בגלריה
הזירה
הזירה
זירת האירוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה: "לא נכנסים לים כשאין שירותי הצלה פעילים בחוף. הים הוא מתעתע ומסוכן במיוחד לילדים. בים יש בורות, זרמים ומערבולות שגם שחיינים מנוסים אינם יודעים להתמודד איתם, ובוודאי שלא ילדים צעירים. להבדיל ממה שנדמה לנו, טביעה מתרחשת במהירות ובדממה. ילד טובע אינו מתריע שהוא בסכנה ולא צועק אלא פשוט שוקע במים. אנחנו מתריעים בפני ההורים, אל תגידו לי זה לא יקרה. בסביבת המים קובעים כל הזמן מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים ללא הסחות דעת. לימודי שחייה מצילים חיים ומומלצים החל מגיל 4 בהתאם ליכולות הילד".
פורסם לראשונה: 21:04, 18.06.21