יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון תקפה הבוקר (שני) בחריפות את אנשי משרד הבריאות שנעדרו מהדיון על החזרת ענפי הספורט ובריכות השחייה לפעילות והחליטה לבטל את הדיון בנושא.
כבר בפתח הדיון הבינה שאשא ביטון שמשרד הבריאות לא מתכוון לשלוח נציגים בכירים לוועדה - והציבה אולטימטום של 20 דקות להתייצבותו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי או ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס. עם פקיעת האולטימטום הטיחה שאשא ביטון האשמות קשות במשרד ונעלה את הדיון: "משרד הבריאות מבזה את ועדות הכנסת ואת האזרחים. מפקיר את בריאותם של אזרחי המדינה, בהם מאות אלפי נכים, אנשים עם מחלות ניווניות, אנשים בשיקום רפואי וגמלאים שהספורט מסייע להם לשמור על בריאותם", אמרה חברת הכנסת.
2 צפייה בגלריה
חזי לוי ושרון אלרעי פרייס
חזי לוי ושרון אלרעי פרייס
נעדרו מהדיון על חדרי הכושר והבריכות. ד"ר אלרעי פרייס ופרופ' לוי
(צילום: שמוליק דודפור, מוטי קמחי)
"כל זה מתוך הסתכלות צרה על תחום הבריאות רק דרך הקורונה ומחוסר אומץ או יכולת לטפל בצורה נכונה במשבר הקורונה בכללותו, לצד כמובן מניעת התפשטות הנגיף", הוסיפה שאשא ביטון. "במקום להגיע לוועדה ולראות איך מצילים את בריאותם של האנשים יושבת ד"ר שרון אלרעי פרייס עם בכירים נוספים שחושבים איך לסגור מחדש את מדינת ישראל. זה לא לדאוג לבריאות הציבור. אנחנו מצפים שמשרד הבריאות יעמיד נציג שיוכל לבוא ולהסתכל בעיניים של כל האנשים שהגיעו לכאן".
משרד הבריאות מסר בתגובה כי "בניגוד לטענות, שני הנציגים הרלוונטיים של המשרד הרלוונטיים, ד"ר אריק האס ומר אביחי שגב, הגיעו לוועדת הקורונה של הכנסת. לצערנו לא ניתנה להם רשות הדיבור".
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
(צילום: חגי דקל)

כבר לפני שבועיים התחייב משרד הבריאות לערוך פגישה בין בכיריו לנציגי ענף חדרי הכושר והסטודיו, אך הפגישה טרם נקבעה. חבר הכנסת עידן רול (יש עתיד) פנה למשרד בניסיון לברר את סיבת העיכוב. "מצער שמשרד הבריאות מסרב באופן שיטתי להיפגש עם נציגי ענף הכושר שהינו ענף תומך בריאות", כתב רול. "המשך השבתת ענף חיוני זה פוגע בחוסן הגופני והנפשי של אזרחי ישראל, דווקא בשעת מגפה, ודוחק כתוצאה אלפי משפחות נוספות על עבר קו העוני".
גם בדיון הקודם ח"כ שאשא ביטון מתחה ביקורת על הסחבת: "הנתונים היום נמוכים מאלה שהיו כשפרופ' גמזו הכריז שמדינת ישראל ירוקה. לא ברורה ההפחדה והדהירה לסגר שלישי". ד"ר אריק הס, מנהל המחלקה לחיסוני שגרה במשרד הבריאות, הוסיף כי "רוב האנשים שנדבקו בקורונה אינם יודעים היכן נדבקו - ולכן לא נכון לומר שאין הדבקה בחדרי הכושר". הס ציין כי על-פי נתוני משרד הבריאות, 466 בני אדם נדבקו בפעילות ספורט - בהם 148 שנדבקו בחדרי כושר ו-152 בפעילויות בחוץ. "חדרי כושר הם מקום ללא ריחוק-חברתי ומתקיים בהם אימון ללא מסכות. אלה נתונים שעלולים להגביר את התחלואה".
אביחי שגב, האחראי על המדיניות בלשכת מנכ"ל משרד הבריאות, השיב כי "אנו ערים למצוקה, ומשרד הבריאות מכיר בחשיבות הגדולה של ענף הספורט. בשבועות האחרונים אנו צופים בעליית התחלואה. בחדרי הכושר ישנה סכנת תחלואה גבוהה, ועל-פי החלטות הממשלה כרגע אין צפי לפתיחה של ענף הכושר. מאחורי כל החלטה יש היגיון. ישנה תחלופה גבוהה של אנשים במקומות האלו, וישנה פעילות גופנית ללא מסכה".