הנהגת ההורים הארצית עתרה לבג"ץ בדרישה להחזיר לבתי הספר את תלמידי כל השכבות, ביישובים שבהם התחדשו הלימודים חלקית בפעימה האחרונה של ההקלות. "אי אפשר להבין את ההחלטות שממשלת ישראל קיבלה", התרעם יו"ר הנהגת ההורים מירום שיף בריאיון לאולפן ynet הבוקר (רביעי).
"אנחנו ביקשנו שבעיר ירוקה וצהובה, איפה שממשלת ישראל קיבלה החלטה שאפשר לפתוח את בתי הספר וגני הילדים, שתפתח את כל שכבות הגיל - באחריות, בקפסולות, בצורה מסודרת, אם אפשר לעשות שם גם בדיקות זה אפילו עדיף, כדי לחתוך את שרשראות ההדבקה כמה שיותר. אבל לעשות את זה בכל שכבות הגיל", הסביר שיף.
1 צפייה בגלריה
רם שפע מירום שיף
רם שפע מירום שיף
"אי אפשר להבין את החלטות הממשלה". יו"ר הנהגת ההורים שיף
(צילום: דנה קופל)
"אף אחד לא מצליח להבין למה ילד צריך להמשיך לשבת בבית בכיתה ח'. הבן שלי בכיתה ח', נמצא מתחילת השנה בבית הספר מעט מאוד ימים. גם בימים שהוא מגיע הוא מגיע למספר מועט של שעות. יש בעיה עצומה וצריכים להבין אותה. יש ילדים שוויתרו על החברים שלהם. כשאנחנו מדברים על בדידות - על זה אנחנו מדברים. זה מקרה נוראי. אתמול דיברה בהפגנה שעשינו בהוד השרון מנהלת בית ספר על אותה בדידות, על ילדים שכבר שכחו מזה לפגוש חבר. הם ויתרו על זה", הוא הוסיף.
מה אתה שומע ממשרדי הבריאות והחינוך? הרי אפשר לסדר את זה. "שר הבריאות אמר דבר מאוד ברור: כאשר פותחים את הכול, צריך לתעדף את היקף הפתיחה. לצערנו הממשלה החליטה לפתוח מסחר וקניונים, ולא לפתוח את השכבות האלה".
אתה מרגיש ששר החינוך לא נלחם מספיק בשביל התלמידים שלו? "שר החינוך בשבוע שעבר אמר שהדרישה שלנו צודקת. אני מצפה משר החינוך שיילחם על הדבר הזה, שיילך לממשלה, ישכנע את חבריו השרים בחשיבות העצומה של חזרת הילדים לשכבות ז' עד י' לבתי הספר. זה באמת העיקר. ככל שאנחנו קוראים להחזיר את הילדים, זה להחזיר בצורה בטוחה, מסודרת, לא בחוסר אחריות. ופשוט זה לא נעשה".