בבלגיה מתנהל בימים האחרונים מצוד אחרי חייל חמוש ומסוכן, שמזוהה כאיש ימין קיצוני. משרד המשפטים הבלגי הגדיר את יורגן קונינגס בן ה-46 כטרוריסט פוטנציאלי.
הקריירה הצבאית של קונינגס נמשכת כבר כשלושה עשורים. הוא שירת בקוסובו, עיראק ואפגניסטן. קונינגס נחשב לצלף מיומן, והדריך חיילים לקראת שירות מעבר לים. ביום שני הוא נעלם - אחרי שהשמיע איומים נגד אישי ציבור וגנב נשק מהבסיס שבו הוא משרת.
8 צפייה בגלריה
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
יורגן קונינגס. נעלם ביום שני
(צילום EPA, AP )
בשלישי בערב נמצאה מכוניתו הנטושה של קונינגס ליד דילסן במזרח בלגיה, בקרבת הגבול ההולנדי. במכוניתו של הצלף היו ארבעה משגרי טילים שאותם גנב מהבסיס. לפי ההערכות קונינגס מסתתר ביער סמוך, ומאות שוטרים וחיילים נשלחו לשם כדי לחפש אותו.
קונינגס היה ידוע בעמדותיו הקיצוניות, ובעבר נענש על ידי הצבא בעקבות התבטאויות גזעניות בפייסבוק. במשך שלושה חודשים הוא הופיע ברשימת המעקב של הסוכנות הבלגית ללוחמה בטרור. בכל זאת הוא לא הודח מהצבא, ולא נאסרה עליו הגישה לנשק.
8 צפייה בגלריה
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
בלגיה מצוד אחרי חייל חמוש איש ימין קיצוני
החיפושים בגבול בלגיה-הולנד
(צילום AFP)
אחד האישים הבלגים שעליהם איים קונינגס לפני שנעלם הוא הווירולוג מרק ואן רנסט, שממלא תפקיד בכיר במאבק של ממשלת בלגיה בקורונה. במהלך משבר הקורונה ואן רנסט נמצא תחת מתקפה של אנשים המאמינים בתיאוריות קונספירציה, אנשי ימין קיצוני ומכחישי קורונה.
שר המשפטים, וינסנט ואן קוויקנבורנה, אמר שקונינגס נראה בקרבת ביתו של אחד האנשים שעליהם איים. הוא סירב לאשר את הדיווחים שאותו אדם הוא הווירולוג ואן רנסט - שקיבל לאחרונה איומים על חייו, כולל מקונינגס. שרת הפנים של בלגיה, אנליס ורלינדן, אמרה: "זה ברור שהגבר חמוש ומסוכן, ושהוא אמר שיש לו תוכניות מסוכנות".