לרונן מטר, בן 18 מנהריה, יש תחביב מגיל 8 – לחפש מתכות. באחד מהחיפושים בים ביום שבת האחרון, ליד מחנה שרגא שבצפון, איתר גלאי המתכות של מטר דיסקית צבאית משנת 1974 - והחזיר אותה באולפן ynet לבעליה צבי אלטמן, שאיבד אותה כשהיה בטירונות לפני 47 שנים. לדברי מטר, "אחרי שמצאתי את הדיסקית עשיתי עבודת מחקר יחד עם קבוצת גלאי המתכות שלי, וכך הגענו לצבי".
אלטמן סיפר: "עשינו באזור הזה הרבה פעילות על החוף. עשינו שם גם מטווחים ומסעדות. כנראה שבאחד מהמקרים הדיסקית אבדה לי. האמת שלא זכרתי את האירוע הזה בכלל, ומאוד הופתעתי כשהכלה שלי התקשרה אליי ואמרה לי שבקבוצת פייסבוק מחפשים צבי אלטמן שאיבד את הדיסקית שלו. ראיתי שהמספר האישי מתאים לשלי, ושזו הדיסקית שלי בעצם. אחר כך הודיעו בפייסבוק שמצאו את הדיסקית, התקשרו אליי וכך נוצר הקשר בינינו".
אחרי 47 שנים עדיין זכרת את המספר האישי? "מספר אישי זוכרים בכל מצב. כל מי שהיה בצבא, המספר האישי יושב עמוק בפנים. לא שוכחים".
בשלב זה החזיר מטר את הדיסקית לאלטמן, וזה אמר: "תודה רבה לרונן. אני שמח מאוד על המציאה. זה מעניין מאוד שהדיסקית שרדה כל כך הרבה שנים על שפת הים. מזכרת מימים שהיו פעם".
רונן מטר הוא חלק מקבוצת מחפשי אוצרות שנקראת "מיינלאב ישראל", שבה חברים יותר מ-200 בעלי גלאי מתכות המגיעים בהתנדבות למקומות היסטוריים ברחבי הארץ, מחפשים ביחד ותורמים את מציאותיהם למוזיאונים, ארכיונים או מרכזי המבקרים של המקום.