2 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
(מתוך פייסבוק )
בבית החולים שיבא בתל השומר דיווחו בצהריים (יום ד') על החמרה במצבו של איציק סעידיאן (26), נכה צה"ל שהצית עצמו בשבוע שעבר מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. מצבו של הצעיר מוגדר אנוש ונשקפת סכנה מיידית לחייו.
סעידיאן, ששירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. חבריו של סעידיאן סיפרו כי חווה סבל גדול אחרי שלקה בפוסט טראומה, ושעבר סיוטים מאז סיום מבצע צוק איתן.

סעידיאן אושפז ביום שני שעבר במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא. פרופ' יוסי חייק, מנהל היחידה, אמר כי סעידיאן סבל מכוויות עמוקות ונרחבות בכל גופו. בתחילת השבוע עבר הצעיר ניתוח שנמשך שלוש שעות.
עו"ד אביעד לנצ'נר, שייצג את סעידיאן בהליך פלילי שנפתח נגדו, אמר בשבוע שעבר: "מדובר באירוע שברור לחלוטין שהרקע לו הוא המצב הפוסט-טראומתי שבו איציק נמצא. כבר מהרגע הראשון עדכנתי את המשטרה והפרקליטות במצבו של איציק, אך לצערי דבריי נפלו על אוזניים ערלות. באתי לדבר איתכם על צעקתו של איציק שהביע את התרעומת כשהוגש נגדו כתב אישום כשהרקע הוא פוסט-טראומה. אני מקווה שאיציק ייצא מכאן כדי שהוא יוכל בעצמו לצעוק את צעקתו".
2 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן
איציק סעידיאן
בתקופת השירות הצבאי
(מתוך פייסבוק )
ביום הזיכרון עמדו דום עשרות הלומי קרב ובני משפחותיהם בזמן הצפירה מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה, במקום שבו הצית את עצמו סעידיאן. לאחר מכן הם קיימו הפגנה ונשאו שלטים שעליהם נכתב "כולנו איציק סעידיאן".
הלומי הקרב הגיעו למקום עם חבריו של סעידיאן כדי למחות על אוזלת היד של מדינת ישראל בלוחמים משוחררים הסובלים מתסמונת פוסט-טראומטית. עשרות מעובדי אגף השיקום, ובראשם מנכ"ל האגף איתמר גרף, יצאו אל המפגינים ועמדו לצידם בזמן הצפירה.
"החלטנו לא לחכות לפעם הבאה שהלום קרב יחליט לעשות מעשה כואב ערב יום הזיכרון כדי לקבל מעט יחס מפוליטיקאים שנבחרו על ידינו", אמר מייסד עמותת "ההלם והקרב" נתי שקד. "אזרחי ישראל מעבירים היום מסר ברור למקבלי ההחלטות - יש לכם הזדמנות חד פעמית לתקן. עשו זאת - או שנרעיד את המדינה".

בשבוע שעבר ביקרו בבית החולים שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי ונפגשו עם בני משפחתו של סעידיאן. כוכבי חיבק את האם ואמר בצאתו מהביקור: "זה כאב גדול מאוד. אנחנו עם המשפחה. נעשה ונתמוך במה שרק אפשר".
השר גנץ אמר: "איציק הוא גיבור. כמו שהוא נאבק למען מדינת ישראל, אנחנו צריכים להיאבק למענו ולמען חבריו, שמתמודדים עם פציעות שקופות. אלו פציעות מאוד-מאוד קשות. הן לא נראות לעין אבל משפיעות מאוד. יש אלפי אנשים שמסתובבים בחוץ עם תופעות מהסוג הזה, צריכים לעשות הכול כדי להגיש להם עזרה, ואיפה שאנחנו כושלים אנחנו חייבים לשפר".