סוף השבוע נפתח בשורת תאונות דרכים: בשתי תאונות ברמת הגולן נפצעו קשה שני צעירים שמכוניותיהם התהפכו, בראשון לציון נהרג הבוקר (יום ו') רוכב קטנוע ובנו בן השבע נפצע באורח בינוני.
התאונה בין קטנוע לרכב פרטי בראשון לציון אירעה בצומת הרחובות רמז ותש"ח, והדיווח על אודותיה התקבל בשעה 9:19 במוקד מד"א במרחב איילון. חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי לרוכב הקטנוע, גבר בן 34, ונאלצו לקבוע במקום את מותו. בנו, ילד בן 7 שהיה איתו על הקטנוע, פונה במצב בינוני לבית החולים אסף הרופא, כשהוא בהכרה וסובל מחבלות בגפיים ובראש. נהגת הרכב, אישה כבת 30, לא נזקקה לטיפול. כוחות משטרה ובוחני תנועה הגיעו למקום לבחינת נסיבות התאונה.
2 צפייה בגלריה
רוכב אופנוע בן 40 נהרג בתאונת דרכים בראשון לציון
רוכב אופנוע בן 40 נהרג בתאונת דרכים בראשון לציון
זירת התאונה בראשון לציון
(צילום: דניאל קהלני, תיעוד מבצעי מד"א)
2 צפייה בגלריה
רוכב אופנוע בן 40 נהרג בתאונת דרכים בראשון לציון
רוכב אופנוע בן 40 נהרג בתאונת דרכים בראשון לציון
רוכב הקטנוע נהרג, בנו נפצע
(צילום: דניאל קהלני, תיעוד מבצעי מד"א)
חובש רפואת חירום במד"א יהודה מרקוס סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו אופנוע מעוך ובסמוך רכב עם פגיעות בחלקו הקדמי. על הכביש שכבו גבר כבן 40 וילד כבן 7. הגבר היה מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית, ללא נשימה וללא דופק. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו. הילד היה בהכרה וסבל מחבלות בגפיים ובראש. לאחר טיפול מציל חיים בשטח פינינו אותו לבית חולים כשמצבו בינוני ויציב".
מוקדם יותר, נפצע קשה לפנות בוקר צעיר כבן 20 כאשר רכבו התהפך סמוך לבוקעתא שבצפון רמת הגולן. הוא פונה במסוק מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהוא סובל מחבלת ראש קשה.
כמה שעות לאחר מכן אירעה תאונה דומה גם בדרום הרמה, סמוך לצומת כורסי. צעיר כבן 20 נפצע שם קשה בהתהפכות רכבו לתעלה בצד הדרך, וגם הוא פונה במסוק מד"א לרמב"ם. הוא סובל מחבלה רב מערכתית, מורדם ומונשם.
מאור ירוק נמסר כי 50 רוכבי אופנועים וקטנועים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים לעומת 32 רוכבי שנהרגו בתאריך המקביל בשנה שעברה - עליה של 56%. מתחילת השנה נהרגו 181 בני אדם בתאונות דרכים לעומת 138 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2020– עלייה של 30 בני אדם.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "אני משתתף בצערה העמוק של המשפחה. הלב נשבר כשחייה של עוד משפחה לא ישובו להיות כפי שהיו בעבר. שנת 2021 היא השנה הקטלנית והאדומה ביותר עבור רוכבי האופנועים והקטנועים ואם במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים לא יתעוררו אנחנו עלולים לסיים את השנה עם מאה רוכבים הרוגים מתאונות דרכים. זה נתון טראגי וקשה המצביע על הפקרות מתמשכת של הרוכבים מצד המדינה. חייבים להוציא לפועל תוכנית שתביא למיקוד פעילות בטיחות בקרב הרוכבים".