בצהרי 23 באוגוסט השנה נרצח ביריות אחמד ריאן, מוכר רהיטים בן 64 מהיישוב כאבול שבגליל המערבי. היום (ו') הוגש כתב אישום נגד אחמד עכרייה, בן 23, לשעבר שוער הנבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל. באותו יום התרחשו כמה אירועי ירי ביישוב, כשבאחד מהם אף נורו ונפצעו קל שני ילדים - בני שלוש ושמונה. הרקע: סכסוך בין שתי משפחות בכפר שפרץ אחרי כמה חודשים שקטים. תיעוד האירועים - בפתח הכתבה.
בסרטון שתיעד את רגעיו האחרונים של אחמד ריאן, נראה הנאשם מגיע לאזור שבו ישב המנוח עם מכריו - ופותח באש. ריאן נפצע קשה מהירי, פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה - אך שם עלו בתוהו מאמצי הרופאים להצילו והם נאלצו לקבוע את מותו. בתיעוד נוסף, שנקלט במצלמות אבטחה זמן קצר קודם לכן, נראה צעיר אחר חמוש ברובה יורה לעבר ילדים באזור אחר ביישוב.
6 צפייה בגלריה
תיעוד הירי באחמד ריאן
תיעוד הירי באחמד ריאן
תיעוד הרצח
6 צפייה בגלריה
אחמד עכרייה
אחמד עכרייה
הנאשם, אחמד עכרייה
6 צפייה בגלריה
אקדח שלוף על ילדים בכאבול
אקדח שלוף על ילדים בכאבול
יריות לעבר ילדים
6 צפייה בגלריה
אחמד ריאן
אחמד ריאן
אחמד ריאן שנרצח ביריות

"נמלט אחרי הרצח ואותר באזור חברון אחרי כשבועיים"

במשטרת המחוז הצפוני אמרו כי "בעבודת חקירה מורכבת של איסוף ממצאים תוך שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הצליחו חוקרי היחידה המרכזית לבנות פסיפס של ראיות שממנו עלה כי הנאשם הגיע לבית העסק של המשפחה היריבה - מגרש למכירת רכבים - וביצע ירי לעבר קבוצת אנשים שממנו נפצע הקורבן".
עוד ציינו במשטרה כי "הנאשם נמלט מהמקום ברכב מסוג טויטה, כשברכב קרובי משפחתו. תוך כדי הבריחה הוא ירה לעבר שני בתי עסק נוספים - גם הם בבעלות המשפחה היריבה. חוקרי המשטרה איתרו את הרכב שאיתו נמלט הנאשם בכפר רחוק ממקום מגוריו. הנאשם ושותפיו למעשה ברחו לאזור חברון ואותרו לאחר כשבועיים. הם ניסו להימלט - ונעצרו בכביש 6".
"מאז האירוע", הוסיפו במשטרה, "נמצאים בכפר כאבול כוחות רבים למניעת המשך שפיכות הדמים".
עכרייה שימש במשך שלוש עונות כשוער מכבי אחי נצרת, בעת שזו הייתה בליגת המשנה, הליגה הלאומית. בשנה שעברה הוא שיחק בהפועל כפר כנא ובהפועל בני זלפה מליגה א'. בעת היותו בנוער, הוא לבש, בין היתר, את מדי הפועל חיפה. משחקו האחרון בליגה היה ב-6 במרץ, ערב פגרת הקורונה. ב-2017 עכרייה אף זומן לנבחרת ישראל הצעירה למכבייה.
שלשום נרצחה ביריות בבאקה אל-גרבייה עאידה אבו חוסין (47) מג'ת. היא השלישית במשפחתה שנרצחה בתוך קצת יותר מארבעה חודשים.
6 צפייה בגלריה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
עאידה אבו-חוסין
בחודש יוני האחרון נדקר למוות אחיינה מוחמד ותד (22) כשיצא מביתה. המשטרה עצרה חשודים והוגש נגדם כתב אישום. יממה לאחר מכן נורה למוות אחיין נוסף, מאלק אבו פול (24). המקרה עדיין נחקר. גם בנה של עאידה היה בעבר יעד לניסיונות חיסול ובשנה שעברה נפצע קשה מירי.
6 צפייה בגלריה
ותד שנרצח בג'ת ובן דוד מאלק אבו פול שנרצח יום אחריו
ותד שנרצח בג'ת ובן דוד מאלק אבו פול שנרצח יום אחריו
נרצחו בהפרש של יממה. ותד (מימין) ואבו פול
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 87 בני אדם.