הסקרים בחודש האחרון הראו כי מפלגת הציונות הדתית בהובלת בצלאל סמוטריץ' נמצאת לא הרחק מאחוז החסימה - אבל המדגמים תיארו סיפור שונה לחלוטין. לפי המדגמים, לא רק שהמפלגה תיכנס לכנסת, אלא שהיא תשלח שבעה נציגים - בנוסף לאופיר סופר ששובץ במקום ה-28 ברשימת הליכוד. סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר פצחו בריקודים ונישאו על כתפיים, עם הגעתם למטה.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
6 צפייה בגלריה
סמוטריץ ובן גביר
סמוטריץ ובן גביר
סמוטריץ' ובן גביר נישאים על כתפיים
(צילום: יאיר שגיא )
6 צפייה בגלריה
סמוטריץ ובן גביר
סמוטריץ ובן גביר
חוגגים במטה
(צילום: יאיר שגיא )

6 צפייה בגלריה
אבי מעוז
אבי מעוז
יו"ר מפלגת "נעם" המתנגדת ללהט"ב, אבי מעוז
(צילום: דוברות נעם)
אם תוצאות האמת יהיו דומות, ההישג הזה של הציונות הדתית יביא לכך שיחד עם סמוטריץ' ייכנס למליאה לראשונה יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר - אבל לא רק הוא. למעשה, גם אבי מעוז יו"ר נעם - מפלגה המתנגדת לארגוני הלהט"ב - יהיה ככל הנראה בין 120 חברי הכנסת ה-24.
בן גביר, שיהיה חבר הכנסת השלישי מהימין הרדיקלי אחרי הרב מאיר כהנא ומיכאל בן ארי, התקבל בקריאות "הו הא מי זה בא, שר המשפטים הבא". הוא הודה בין היתר לבן ארי "ולחבריי בנצי גופשטיין וברוך מרזל", וגם למעוז "שידאג לזהות של המדינה".
"יש לי חלום, שחיילי צה"ל יחיו במדינה שנותנת להם גיבוי", אמר בן גביר בנאומו. "יש לי חלום שתושבי הדרום יחיו בלי פרוטקשן ובלי הטרדות, שתוקם כאן ממשלת ימין שתפעל למען הזהות היהודית של המדינה. יש לי חלום שיועץ המשפטי לממשלה לא יהיה יותר חזק מראש הממשלה. יש לי חלום ששפי פז תוכל לחיות כאן בביטחון ולא לפחד. אני מקווה שבקרוב תקום כאן ממשלת ימין שתגשים את החלומות הללו".
6 צפייה בגלריה
סמוטריץ ובן גביר
סמוטריץ ובן גביר
"נקווה לממשלה טובה". סמוטריץ' עם בן גביר
(צילום: יאיר שגיא )
"זכינו לאחדות גדולה מאוד, זכינו לאחדות בציונות הדתית, זכינו לאחדות עם ציבור חרדי גדול, אחדות של יראי השם", אמר יו"ר הרשימה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', בנאום אחרי פרסום המדגמים. "אנחנו מקווים שהתוצאות הכלליות יבשרו על רוב למחנה הלאומי האמוני במדינת ישראל, ושאפשר יהיה להרכיב ממשלה טובה".
יו"ר נעם שובץ במקום השישי ברשימה. מעוז כיהן בעבר כמנכ"ל משרדי הפנים והשיכון, הוביל את מטה "שלח את עמי" לשחרור אסירי ציון מברית המועצות והיה ממקימי הקיבוץ מגדל עוז. לפני שנתיים הקים את נעם, בהנהגתו הרוחנית של הרב צבי ישראל טאו, נשיא ישיבת הר המור.



6 צפייה בגלריה
סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות
סמוטריץ' ובן גביר חתמו על הסכם לריצה משותפת בבחירות
סמוטריץ' ובן גביר. מסתמן הישג לרשימה
"אנחנו פועלים נגד מה שלדעתנו מאיים על עם ישראל ועל החברה הישראלית, ואחד התחומים שאנחנו מזהים בהם איום הוא נושא המשפחה", אמר מעוז החודש. "לכן אלחם באג'נדה הזאת של משפחות שונות. יש ניסיון להנדס לנו את התודעה. עד לפני עשור היית שואלת כל ילד: מה זה משפחה? הוא היה אומר לך: אבא, אמא, ילדים".
"מבלי ששמנו לב, קמנו בוקר אחד וגילינו שבמדינת ישראל אסור לומר שמשפחה = אבא ואמא", נכתב באתר נעם, וגם שלטים שנתלו בשנים האחרונות על ידי המפלגה נשאו מסר דומה. בן גביר עצמו אמר כי נעם התנגדה לשיתוף פעולה איתם כי סירבה לשילוב נשים וחילונים ברשימה. בסופו של דבר, הפעם המפלגות רצו יחד כבלוק טכני.

6 צפייה בגלריה
אורית סטרוק
אורית סטרוק
חוזרת לכנסת, על-פי המדגמים. סטרוק
בנוסף להתנגדות ללהט"ב, פועלת נעם גם נגד מה שהיא מכנה "ההתבוללות הרפורמית". באתר המפלגה נכתב כי "אם לא יהיה מי שידפוק על השולחן ויתריע מול רפורמות הגיור המציאות תשתנה חלילה, ומהר מאוד נמצא את עצמנו מתלבטים אם ללכת לשמחה של השכנים, שבנם מתחתן עם גויה - שעברה גיור רפורמי".
שר התחבורה לשעבר, יו"ר האיחוד הלאומי סמוטריץ', היה לפני כן ברשימות שאותן הובילו נפתלי בנט, איילת שקד ורפי פרץ - אבל לאחר לחצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו שאף שריין את אופיר סופר במקום ה-28 ברשימת הליכוד, סמוטריץ' חתם על ריצה משותפת עם עוצמה יהודית ונעם. על פי כל המדגמים, ח"כ סופר מהאיחוד הלאומי ייכנס לכנסת במסגרת רשימת הליכוד.

לפי המדגמים, לכנסת ייכנסו מהציונות הדתית ביחד עם סמוטריץ' גם מיכל וולדיגר, בן גביר, שמחה רוטמן - ואף ח"כ לשעבר אורית סטרוק, מראשי היישוב היהודי בחברון. סטרוק הייתה מנהלת שדולת ארץ ישראל בכנסת והובילה מאבקים למען מפגיני הימין בהתנתקות, בעמונה ועוד.
רחלי צינקיןרחלי צינקין
ייתכן שלמליאה תיכנס גם עו"ד רחלי צינקין, מקום 7 בציונות הדתית. צינקין הקימה מרכז לשיקום מתמודדות נפש דרך הקהילה במגזר החרדי בבני ברק, נטלה חלק בהקמת מוסדות חינוך בנתניה ומייעצת בהתנדבות בתחום המשפטי למעוטי יכולת ולעמותות המיגזר השלישי. בתחום הפוליטי היא ניהלה את מיפקד הבית היהודי ואת הפריימריז במפלגה ב-2012.
מספר 4 ברשימת "הציונות הדתית" שמחה רוטמן הגיב בשביעות רצון על תוצאות המדגמים, וקרא ליו"ר ימינה נפתלי בנט להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. "אני חושב שהציבור בישראל מחכה לממשלת ימין הרבה מאוד זמן, המספרים מראים את זה וזה הדבר המתבקש שיקרה", הוא אמר במשדר הבחירות של ynet.
הוא סירב לומר אילו תפקידים תדרוש המפלגה במשא ומתן הקואליציוני, אך אמר כי שינויים במערכת המשפט יעמדו בראש מעייניה. "תיקון מערכת המשפט הוא דבר שאנו מחכים לו הרבה זמן ואני מאוד מקווה שזו תהיה אבן יסוד של הממשלה הבאה", אמר רוטמן.
פורסם לראשונה: 22:11, 23.03.21