ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הבוקר (יום א') שוב את המפגינים נגדו בשבועות האחרונים, ומתח ביקורת גם על היחס התקשורתי שלו הם זוכים. בישיבת הממשלה אמר נתניהו: "אלה מדגרות של קורונה. יש כללים שלא נאכפים. אף אחד לא מגביל ואף אחד גם לא ניסה להגביל (את ההפגנות, א"א). אני אומר הפוך: מתדלקים את ההפגנות בהתגייסות תקשורתית שאני לא זוכר כמוה. מעודדים אותם. מאפשרים לשתק שכונות. לחסום כבישים בניגוד מוחלט לכל מה שהיה מקובל בעבר".
את הדברים הוא אמר בתגובה לשר הביטחון בני גנץ, שאמר: "אתמול התקיימו הפגנות ברחבי הארץ. כממשלה אנו מחויבים להיות קשובים לאנשים. כשלטון מוטלת עלינו האחריות לאפשר את קיומן של ההפגנות ולהגן על המפגינים שלצערי גם אתמול הותקפו במספר מוקדים. זכות המחאה היא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה".
גנץ הוסיף: "אחריות עצומה מוטלת על הכתפיים של כולנו. אני מבקש מכולם כאן - לא להקצין, לא לתקוף רק לשם התקיפה. הנהגה היא קודם כל דוגמה אישית שלנו ומה שאנחנו משדרים לציבור. אם נשדר ממלכתיות וכבוד הדדי - והציבור ידע ללכת אחרינו".

1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בני גנץ ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו בני גנץ ישיבת ממשלה
בנימין נתניהו ובני גנץ
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
נתניהו הגיב ואמר: "בני, אני לא התכוונתי לגעת בהפגנות, אבל כיוון שאתה נגעת בהן אני אגיד כמה דברים. בשם הדמוקרטיה אני רואה ניסיון לרמוס את הדמוקרטיה. בהפגנות הללו יש עיוות של כל הכללים. כשמדובר במפגינים של השמאל - הכול נעלם.
"אני מוקיע את החד-צדדיות של אמצעי התקשורת, של רובם. הם לא מדווחים על הפגנות. הם משתתפים בהפגנות. זו לא רק תקשורת מגויסת אלא תקשורת מגייסת. מתדלקים הפגנות שלעתים הן הפגנות אלימות שאף אחד לא אומר עליהן כלום. לא שמעתי גינוי אחד בתקשורת על האלימות שהופנתה כלפי שוטר בירושלים. הוא סיפר שעבר לינץ'. התקשורת אף רומזת שהשוטר אשם, ואם לא אשם, עבדכם אשם כי אני הרי כביכול שולח את השוטרים, דבר שלא היה ולא נברא.
"כשמפגינים מגיעים עם לפידים ומאיימים לזרוק בקבוקי תבערה על מעון ראש הממשלה - גם כאן עבדכם אשם. וכשיש הסתה פרועה, חסרת מעצורים, כולל קריאות יומיומיות לרצוח את ראש הממשלה ובני משפחתו - התקשורת מתעלמת, מטייחת, והפוליטיקאים שותקים.
"אני הערכתי את העובדה שנשיא המדינה התבטא בעניין הזה שלשום. אני רוצה לראות מה היה קורה אם יום-יום היו קוראים לרציחתו של נשיא המדינה ומשפחתו. איזו זעקה הייתה קמה. כמה שדרים ופרשנים היו מדברים. מעולם לא היתה התגייסות כזאת כל כך מעוותת, רציתי להגיד סובייטית, אבל זה במונחים צפון קוריאנים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לדבריי ראש הממשלה: "הפגנה היא זכות יסוד של אזרחים בדמוקרטיה. נכשלת בניהול המשבר. נכשלת בטיפול באבטלה ובעצמאים כי התעסקת בהטבות המס שלך ובתיקים הפליליים שלך. התנתקת מהציבור ואיבדת את אמונו. הדרך היחידה שלך לגרום להפגנות האלה להיפסק היא להתפטר".
ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "ראש הממשלה לא מפספס הזדמנות להסית נגד הדמוקרטיה הישראלית, נגד מפגינים ונגד התקשורת. מחאה ציבורית היא נשמת אפה של דמוקרטיה, תקשורת שמסקרת אותה היא תנאי בסיסי לדמוקרטיה. ראש ממשלה שמשתלח ללא הפסקה וללא כל רסן ביסודות האלה רוצה לייצר פה מדינה מסוכנת. נתניהו צועד בדרכם של משטרים אפלים, אנחנו נמשיך להילחם על ישראל ונשלח אותו הביתה".
עימות נוסף בישיבת הממשלה אירע בין ראש הממשלה לשר התקשורת יועז הנדל. השר הנדל דיבר על חשיבות תקשורת חופשית, עם דגש על גיוון ואיזון. נתניהו השיב לו: "אני לא טענתי שלא צריך תקשורת חופשית. אבל תראו איפה כותב קלמן ליבסקינד, בעיתון צדדי". הנדל הגיב: "ליבסקינד נשמע כל יום ברדיו באחת התוכניות המואזנות ביותר, וכמובן שצריך עוד הרבה קלמן ליבסקינד".
שר התקשורת הוסיף: "בסוף ההפגנות זה נגד ראש הממשלה, אבל זה לא רק נגדו, זה נגד כל מי שיושב איתו פה. חוסר היציבות נותן להפגנות רוח גבית. הן נשענות על המסר שיוצא מכאן שניתן ללכת לבחירות בתקופת משבר כלכלי.
"זה טירוף מערכות. אני קורא לחברי הממשלה לקחת אחריות, ולדחות את מועד התקציב, כפי שגם כך יקרה, ולהתחיל לשדר לציבור מסר אחיד".
בבית משפט השלום בירושלים נערך היום דיון בבקשה להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחשף ביום חמישי את פרטי חלק ממובילי המחאה נגד אביו וקרא להגיע לבתיהם. את הבקשה הגיש חיים שדמי, אחד ממייסדי תנועת המחאה "Crime Minister".
הלילה, לאחר ערב של מחאה בהשתתפות אלפים רבים בירושלים, בתל אביב ובמוקדים נוספים, עצרה המשטרה 12 מפגינים ופינתה עוד עשרות שנותרו בכיכר פריז בירושלים וסירבו לדרישה לעזוב את המקום.