2 צפייה בגלריה
דן פתיר
דן פתיר
דן פתיר
(צילום: דוד רובינגר)
העיתונאי ויועץ התקשורת דן פתיר נפטר אתמול (יום שישי) והוא בן 89. פתיר הוכר בעבר כיקיר העיר תל אביב והיה יועצם התקשורתי של ראשי הממשלה יצחק רבין ומנחם בגין.
פתיר נולד ב-1931 בתל מונד למשפחת פכטר. הוא גדל בתל אביב ולמד במחזור הראשון של תיכון עירוני א' בעיר. את דרכו בתקשורת החל כשהיה בתיכון ככתב ספורט בעיתון "דבר". לאחר מכן הוא סיקר את תחומי הצבא והביטחון והיה גם כתב לענייני מפלגות.
2 צפייה בגלריה
דן פתיר
דן פתיר
"דמותך תחסר לכולם". פתיר
(צילום: דוד רובינגר)
לאחר שעזב את העיתונות, מונה פתיר בשנת 1974 להיות יועץ התקשורת של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. פתיר עסק רבות בתחום הציבורי של התקשורת הישראלית. בין התפקידים שמילא: יו"ר האיגוד הארצי של עיתונאי ישראל, חבר דירקטוריון הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וחבר במליאת רשות השידור.
נכדו עדי נפרד ממנו וסיפר: "החיים המקצועיים והאישיים של סבא דן התלכדו. הוא היה פורמליסט בנשמה; חייל של הפרוטוקול. אם היה אפשר להעריך רמת ממלכתיות בחולצות מכופתרות - אז היו לו אינסוף״. עוד כתב: ״אישיותך תחסר לי, דמותך תחסר לכולם״.
העיתונאי דן מרגלית נפרד גם הוא מפתיר וכתב: "פגשתי בו פעמים רבות ונעזרתי במידע שהפיץ, תמיד בלשון מדויקת. לא היה בפיו רישול בהתבטאות, ממש כפי שחרף נכותו ביד מעולם לא ראיתיו לבוש שלא כהלכה או מתבכיין על מר גורלו, בשום פנים ואופן לא".