"עלו והרביצו: אם משהו מפחיד אתכם? לא לעשות. כל הרחוב מלא דוסים? לעמוד בצד ולקוות לטוב. איש באמונתו יחיה. הם אחלה חבר'ה ולמי יש כוח שיקראו לו נאצי. אתם הולכים בתל אביב, פתאום מישהו נפלה לו השקית של הסביח ליד הפח במקום בתוך, מיד – 'אדוני, מה זה?'". הדברים הללו לקוחים מתוך סרטון פארודי על תפקוד המשטרה – האלים לפרקים - במסגרת אכיפת הגבלות הקורונה, שהפך ויראלי בימים האחרונים.
היוצר, השחקן אור בוטבול, התראיין הבוקר (יום ה') באולפן ynet ואמר: "זה לא סוד, זה לא חדש מה שאני אומר שם, זו פשוט הדרך שלי להוציא את זה. יש הרבה אנשים שרואים את המציאות ככה ומתייחסים אליה ככה ואני מגיב לזה בדרך שמצחיקה אותי".
- ציפית לוויראליות המטורפת שהדבר הזה תפס? "ציפיתי לוויראליות המטורפת. אני עושה סרטונים כאלה על נושאים שונים מאז שהתחילה הקורונה, אז כן, קיוויתי שגם זה יצליח, או שלפחות זה יאפשר לי לא לשבת בצד. לעשות את המעט שאני יכול לעשות".
1 צפייה בגלריה
פארודיה על המשטרה הפכה לוויראלית
פארודיה על המשטרה הפכה לוויראלית
מתוך הסרטון. "קיוויתי שזה יצליח"
(צילום: משי בן עמי)
- אילו תגובות קיבלת? "בעיקר חיוביות, גם בגלל שהפייסבוק הוא בועה שמכילה את כל האנשים שחושבים כמוך. אבל זה מגיע לאנשים שאני לא מכיר, למעגלים אחרים, אז יש גם תגובות שליליות. לשמחתי, התגובות השליליות שהיו הן לא שאני טועה, אלא שאני טועה לגבי זה שמתעלמים מחרדים. כלומר יש הסכמה כללית שיש אלימות מוגזמת שמגיעה מהמשטרה, אבל לא הסכימו כלפי מי היא מופנית. אין בעיה, אני מוכן לקבל את זה. האלימות מוגזמת ומשתמשים בה מהר מידי כלפי גם חרדים וגם חילונים או המגזר הכללית".
- אתה גר בתל אביב ורואה את ההבדלים, אני מניח. "בגלל הסגרים, אם אפשר לקרוא להם ככה, אני מגיע הרבה פחות לרחבי הארץ. אני רואה שוטרים בתל אביב כל הזמן, אני נעצר לבדיקות כל הזמן, באופן לא פרופורציונלי לכמות האנשים שיש בחוץ ולאופי של הסגר הזה.
"כן, אני רואה שהאכיפה פה היא מאוד מאוד גבוהה ביחס לנדבקים בעיר, ביחס לערים אחרות. שוב, אני לא מגלה שום דבר חדש, זה משהו שהתרגלנו אליו. זה אבסורד וצריך לדבר עליו כאבסורד".