3 צפייה בגלריה
מתחסנים בפורטו ריקו
מתחסנים בפורטו ריקו
מתחסנים בפורטו ריקו. ממשל ביידן רצה להגביר את הייצור של ג'ונסון אנד ג'ונסון
(צילום: AP)
עובדים במפעל לייצור חיסונים של שתי חברות שונות בעיר בולטימור בארה"ב ערבבו בטעות רכיבים של שני החיסונים לפני כמה שבועות והרסו כ-15 מיליון מנות חיסון של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון. כך דיווח הלילה (בין רביעי לחמישי) "ניו יורק טיימס". החברה מסרה כי נמצאה בעיה באחד ממצבורי החיסונים שלה, שלא הגיע לשלב האחרון בייצור – מילוי הבקבוקונים ואריזתם.
הטעות אירעה במפעל של חברת אמרג'נט, שמייצרת חיסונים לחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון וגם עבור חברת אסטרה-זניקה. גורמים פדרליים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי ככל הנראה מדובר בטעות אנוש ולא בכוונה זדונית לפגיעה בחיסונים.
3 צפייה בגלריה
חיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון
חיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון
טעות אנוש. חיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון
בחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון מסרו עוד כי עם איתור התקלה בחיסונים, פרטיה הועברו למִנהל התרופות והמזון האמריקני, ה-FDA. החברה ציינה כי היא צפויה לשלוח עוד אנשים שיפקחו על הייצור במפעל. הערבוב בין רכיבי החיסונים הוביל לדחיית משלוחי חיסונים עתידיים של החברה בארה"ב. החברה תכננה לספק מהמפעל בבולטימור עשרות מיליוני חיסונים בחודש הבא.
לצד זאת, בארה"ב ציינו כי החיסונים של ג'ונסון אנד ג'ונסון שכבר נמצאים בימים אלה בשימוש ברחבי המדינה תקינים לשימוש, מאחר שאלה יוצרו בהולנד – שם כל הליך הייצור אושר באופן מלא.
התקלה שזוהתה בחיסונים של החברה מגיעה בתקופה שבה ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מנסה להאיץ את קצב משלוחי החיסונים למדינות השונות במסגרת מבצע החיסונים האמריקני. בחודש שעבר אמרו בממשל ביידן שנבחנות דרכים להגביר את הייצור של החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון, שניתן במנה אחת בלבד ומוגדר בארה"ב כ"מאיץ תוכנית החיסון הלאומית", אף ששיעור היעילות שלו במניעת מחלה קשה עומד על 66%, נמוך באופן די משמעותי מזה של "פייזר" ו"מודרנה" למשל. ג'ונסון אנד ג'ונסון עצמה מסרה כי עמדה ביעד שאליו התחייבה – אספקה של יותר מ-20 מיליון מנות חיסון עד סוף חודש מרץ.
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב הבית הלבן
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ב הבית הלבן
השאיפה: לחסן את כל המבוגרים עד סוף מאי. ביידן
(צילום: Getty Images)
למרות התקלה בחיסוני ג'ונסון אנד ג'ונסון, גורמים פדרליים אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי הם מעריכים שבארה"ב יש מספיק מנות חיסון כדי לעמוד בהתחייבות של הנשיא ג'ו ביידן – חיסון לכל בוגר עד סוף חודש מאי. מלבד החיסונים של ג'ונסון אנד ג'ונסון, בארה"ב משתמשים גם בחיסונים של פייזר ומודרנה. החיסונים של אסטרה-זניקה טרם אושרו לשימוש בארה"ב.