אלכסיי נבלני הודיע שהוא פתח בשביתת רעב בכלא ברוסיה במטרה לקבל את הטיפול הרפואי שמגיע לו. איש האופוזיציה, שמתלונן על כאבים חזקים בגב וברגליים, טוען שמדי יום הוא מבקש להיבדק על ידי רופא - ונדחה. "הכרזתי על שביתת רעב כדי לאפשר לרופא לבחירתי לבקר אותי, בהתאם לחוק", נכתב באינסטגרם שלו, בפוסט שפרסמו עורכי דינו.

3 צפייה בגלריה
אלכסיי נבלני בית משפט ב מוסקבה רוסיה
אלכסיי נבלני בית משפט ב מוסקבה רוסיה
נבלני בבית המשפט במוסקבה, לפני שנשלח למושבת העונשין
(צילום: AFP)
בשבוע שעבר אמרו עורכי דינו של נבלני שהם חוששים מהידרדרות במצבו הבריאותי. לפי מקורביו, נבלני החל לסבול החודש מכאבי גב חמורים, דיווח על חוסר תחושה ברגלו ואמר שהוא לא מסוגל לדרוך עליה. עורכי דינו אמרו החודש שרוסיה מונעת מהם לבקר אותו.
נבלני טוען שמצבו הבריאותי הידרדר עוד יותר, מכיוון שכאב הגב שלו מקרין לרגלו הימינית, ושהוא איבד את התחושה ברגלו השמאלית. "מה עוד אני יכול לעשות? אני שוכב כאן, רעב, אבל עדיין עם שתי רגליים", כתב נבלני. בנוסף הוא מוחה על בדיקות שעורכים לו הסוהרים בכל לילה, מדי שעה, כדי לוודא שלא נמלט מהכלא. לדבריו מדובר בעינויים.
3 צפייה בגלריה
איש האופוזיציה הרוסי בצילום מהכלא
איש האופוזיציה הרוסי בצילום מהכלא
איש האופוזיציה הרוסי בצילום מהכלא
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
כלא של אלכסיי נבלני מחוז ולדימיר רוסיה מתקן מספר 2 מושבת עונשין
כלא של אלכסיי נבלני מחוז ולדימיר רוסיה מתקן מספר 2 מושבת עונשין
הכלא שבו נמצא נבלני, במחוז ולדימיר
(צילום: רויטרס)
ליאוניד וולקוב, ממקורביו של איש האופוזיציה הכלוא, אמר שנבלני קיבל כדורים למשככי כאבים. "זה כל הטיפול שהוא קיבל", אמרה עורכת דינו של נבלני, אולגה מיכאילובה, והוסיפה שמשככי הכאבים לא עזרו לו. בים ראשון דרשו פרופסורים לרפואה מהשלטונות להעניק את הטיפול ההולם לנבלני בן ה-44. "אנחנו חוששים מהגרוע מכל. להשאיר מטופל במצב הזה עלול להוביל להשלכות חמורות, חלקן בלתי הפיכות – כולל אובדן חלקי - או מלא - של תפקוד הרגליים", כתבו הפרופסורים במכתב שפורסם בתקשורת הרוסית.
יריבו הגדל של ולדימיר פוטין מרצה את עונשו במושבת עונשין במחוז ולדימיר. שירות הכליאה הפדרלי ברוסיה הכחיש החודש את טענות מקורביו של נבלני על הידרדרות במצבו, ומסר שלאחרונה הוא נבדק - ולפי תוצאות הבדיקה "מצבו הבריאותי יציב ומשביע רצון".
נבלני נשלח לכלא מכיוון שהפר את תנאי השחרור שלו, כששהה בגרמניה והתאושש שם מניסיון התנקשות שמיוחס לקרמלין. נבלני סיפר החודש שהוא כלוא "במחנה ריכוז אמיתי".