יו"ר הבית היהודי פורש, וסולל את הדרך לאיחוד בין מפלגתו לבין ימינה של נפתלי בנט: שר ירושלים והמורשת, רפי פרץ, הודיע כי בבחירות הקרובות לא יוביל את מפלגת הבית היהודי, ולא יתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז, אם יתקיימו. "בחירת מנהיג חדש לבית היהודי והתחדשות פני המפלגה הם צורך השעה", כתב בפייסבוק השר פרץ.
בימים האחרונים התקיימו מגעים בין יו"ר ימינה נפתלי בנט לבית היהודי באשר לאיחוד אפשרי בין שתי המפלגות, והצדדים קיימו כמה שיחות בימים האחרונים על האפשרות לרוץ יחד בבחירות הקרובות. התנאי לאיחוד כזה היה פרישה של פרץ - והיום למעשה הוא הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים.
1 צפייה בגלריה
שר החינוך רפי פרץ
שר החינוך רפי פרץ
השר רפי פרץ. סוף הדרך הפוליטית
(צילום: רויטרס)
אתמול נמסר מהבית היהודי: "אנו מנהלים משא ומתן עם ימינה לריצה משותפת והשבת האחדות לציונות הדתית. השיחות עם בנט מתנהלות ברוח טובה, מתוך כוונה לאחד את השורות ולפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל כבעבר".
בפוסט היום כתב פרץ בין היתר: "לפני שנתיים קראו לי להציל את מפלגת הציונות הדתית - הבית היהודי. הגעתי למפלגה במשבר שלא הכירה כמותו. מפלגה שמחפשת הנהגה לאחר שההנהגה הקודמת שלה עזבה אותה ללא הכנה מוקדמת. במהלך הדרך נדרשתי לקבל החלטות קשות. במהלכים השונים הובלתי לחבירות וגם להחלטה לא פשוטה לוותר על ההסכם עם עוצמה יהודית בשביל להתחבר לציונות הדתית הרחבה. עשיתי זאת בשביל להציל את הציונות הדתית ולא לתת לימין להיפגע מאיבוד של מנדטים. בעיניי - זו הייתה החלטה נכונה".
"זכיתי לשרת את עם ישראל האהוב כשר חינוך, הוסיף פרץ. "בהיותי שר חינוך התפרצה מגפת הקורונה, והצלחנו בזמן אפס לשנות את תפיסת הלמידה במערכת החינוך ולאפשר את הלמידה מרחוק עם כל המגבלות והקשיים שהיו. לממשלה הנוכחית נכנסתי לתפקיד שר ירושלים ומורשת. ההחלטה לא הייתה קלה. אני מאמין שהציונות הדתית חייבת לקחת חלק בהנהגת המדינה ובמיוחד בתקופת משבר הקורונה". לבסוף הבהיר: "אמשיך בתפקידי עד להקמת ממשלה חדשה".