שתי נשים, גבר ושני ילדים נפצעו אחר הצהריים (שבת) בהתנגשות חזיתית בין שתי מכוניות בכביש הערבה באזור קיבוץ יהל, בין צומת מנוחה לצומת קטורה. אחת הנשים נפצעה קשה והאחרת בינוני-קשה. יתר הפצועים באורח בינוני וקל.
כוחות חילוץ והצלה הוזעקו למקום התאונה שנסיבותיה טרם התבררו. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לפצועים שפונו בשני מסוקים לבית החולים סורוקה בבאר שבע.
בעקבות התאונה, כביש 90 נחסם לתנועה בשני הכיוונים והנהגים הופנו לכבישים 13 ו-40.
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 90
תאונת דרכים בכביש 90
התאונה הקשה בכביש 90
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה אילת)
בית החולים סורוקה בבאר שבע מסר כי הפצועים הגיעו במסוק חיל האוויר ובמסוק של מד"א. הם טופלו ועברו הערכה רפואית בחדר הטראומה לפני שהועברו לחדרי הניתוח ולטיפול במחלקות. אישה בת 52 הובהלה במצב קשה, אישה בשנות השלושים לחייה במצב בינוני עד קשה, גבר בן 57 במצב בינוני. נוסף להם, מצבו של ילד בן שבע מוגדר בינוני וילד בן 11 במצב קל.
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 90
תאונת דרכים בכביש 90
התנגשות חזיתית
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה אילת)
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים בכביש 90
תאונת דרכים בכביש 90
צוותי חילוץ והצלה במקום התאונה
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה אילת)
פרמדיק מד"א דני אביבי סיפר כי נהג ונוסעת באחת המכוניות נלכדו במכונית. "תוך כדי פעולות החילוץ הענקנו להם טיפול רפואי והם פונו במסוק מד"א לבית החולים סורוקה. אישה ושני ילדים שהיו ברכב השני שנפגעו בגפיים טופלו בשטח ופונו במסוק צבאי להמשך טיפול בבית החולים כשמצבם יציב".
עוד סיפר הפרמדיק כי "תוך כדי הטיפול בפצועים התרחשה בסמוך אלינו תאונה נוספת. נהגת הרכב כבת 25 פונתה במצב קל באמבולנס מד"א לבית החולים יוספטל באילת".
אורי לב, קב"ט הערבה התיכונה שמשמש גם כמפקד יחידת חילוץ "ערבה", הוזעק גם הוא לזירה. לדבריו, שתי המכוניות התנגשו לאחר שככל הנראה אחת מהן ביצעה עקיפה מסוכנת. "כל האזור הזה מסומן בפס הפרדה לבן והראות לא כל כך טובה - אז כנראה שזו הסיבה לתאונה", אמר.
לב הוסיף כי הנזק שנגרם לכלי הרכב היה גדול כל כך, "שחשבתי שמדובר בהרוגים". הוא הוסיף: "כשהגענו למקום ראינו ששתי המכוניות ספגו פגיעה חזיתית. אחת מהן עפה על מעקה הבטיחות. כל תאונה בכביש הערבה מסתיימת בתוצאות קשות. אין מקום לטעויות בכביש הזה. במשך שנים אנחנו שומעים הבטחות שלפיהן הכביש יורחב - אבל אף גוף לא מתקצב את זה".
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ״ס עולה כי 125 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים בכביש 90, הרוג אחד בכל חודש בממוצע. מניתוח הנתונים עולה כי באותן שנים (2019-2010) נפגעו כ-3,500 בני אדם בתאונות דרכים בכביש ו-326 נפצעו קשה. בשנה שעברה נהרגו 13 בני אדם בתאונות דרכים בכביש האדום הסובל מבעיות תשתית מסכנות חיים.
מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה אמר כי "מדינת ישראל משקיעה מיליארדי שקלים במאבק בקורונה כדי להציל אנשים ממוות אבל במקביל זונחת את שיפור התשתית בכבישים האדומים, כבישים שכל נסיעה בהם היא הימור על החיים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעמוד בהתחייבות שלהם ולהפוך את כביש 90 מכביש אדום לכביש בטוח וסלחני לטעויות הגורם האנושי".