מבצע "שומר החומות" נגד חמאס, במקביל לציון יום הנכבה והירי למוות אתמול (יום ו') באזרח הלבנוני שחצה את הגבול עם ישראל, ממשיכים לעורר תגובות בעולם הערבי. העיתון "אל-אחבאר" הלבנוני דיווח שחיזבאללה יארגן את הלווייתו של ההרוג, שתתקיים ב-16:00, וצפוי לנאום בה גורם מטעם הארגון. עדיין לא נטען שההרוג היה איש חיזבאללה, אבל ארון הקבורה שלו נעטף בדגל הארגון. במקביל נשמעות קריאות לקיים עצרות בכמה מוקדים ברחבי לבנון כאות הזדהות עם מותו ועם הפלסטינים.
רשת "אל-ערביה" דיווחה שצבא לבנון נוקט צעדי ביטחון מוגברים במרחב הגבול עם ישראל במטרה למנוע הפרות אירועים כמו אתמול. לפי הדיווח נחסמו הדרכים המובילות לנקודה הסמוכה למטולה שבה התרחשה התקרית, כדי לא לאפשר לאוטובוסים שעושים דרכם ממחנות הפלסטיניים במדינה. מכלי התקשורת במדינה עולה שאזור הגבול עדיין שקט הבוקר.
6 צפייה בגלריה
ארון קבורתו של ההרוג הלבנוני
ארון קבורתו של ההרוג הלבנוני
לקראת הלוויה: ארון הקבורה של ההרוג הלבנוני עטוף בדגל חיזבאללה
6 צפייה בגלריה
אוטובוסים ממחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון בדרכם לאזור הגבול
אוטובוסים ממחנות הפליטים הפלסטינים בלבנון בדרכם לאזור הגבול
אוטובוסים ממחנות הפליטים הפלסטיניים בלבנון בדרכם לאזור הגבול
6 צפייה בגלריה
חיילי צבא לבנון ואנשי חיזבאללה חוצצים בין מפינים לבין גדר הגבול
חיילי צבא לבנון ואנשי חיזבאללה חוצצים בין מפינים לבין גדר הגבול
צבא לבנון וחיזבאללה חוצצים בין מפגינים לבין גדר הגבול, מול היישוב אביבים

צה"ל טוען הבוקר שבתקרית אחרת סוכל הלילה ניסיון פיגוע סמוך לגדר הגבול עם לבנון. לפי דובר צה"ל, בשעות הלילה זוהו חשודים לבנונים חופרים באדמה וחותכים את גדר הגבול באזור מטולה. לוחמים שהיו פרוסים במארבים זיהו אותם לאחר חצייתם, והגיבו בנוהל מעצר חשוד שכלל ירי לעבר רגליהם. אחרי הירי, נמסר, נמלטו החשודים בחזרה לשטח לבנון.

עדכונים אחרונים:

- כיפת ברזל יירטה כטב"מ חמוש, נבדק אם נועד להתפוצץ על מתקן צבאי - הירי ליישובי עוטף עזה נמשך - בן 12 נפצע מהשלכת בקבוק תבערה לביתו ביפו - הפלסטינים: שישה ילדים ושתי נשים נהרגו בהפצצת בית מגורים בעזה - צה"ל השמיד את המשגר שירה רקטות לירושלים
בירדן דווח על מאות מפגינים שמתכנסים שוב באזור הסמוך למעבר גשר אלנבי והגבול עם ישראל. שר הפנים של הממלכה קרא להם לנהוג באחריות ולא להתקרב לאזורים הסמוכים לגבול. גם היום צפויה להתקיים מחאה מול שגרירות ישראל בבירה עמאן.
"הפעילויות האלה הביעו את התמיכה העממית והעמדה הרשמית שאותה מנהיג המלך עבדאללה השני היא תמיכה בעם הפלסטיני וההתנגדות לצעדים הלא לגיטימיים, להפרות ולפגיעות שמבצעת ישראל", אמר והוסיף: "רוב המשתתפים משתפים פעולה ומקשיבים לכוחות הביטחון".
התכנסות המפגינים הירדנים ליד מעבר אלנבי:
שגריר איחוד האמירויות בישראל על העימות בעזה:
6 צפייה בגלריה
״הדרך לירושלים עוברת מכאן״
״הדרך לירושלים עוברת מכאן״
קריקטורה באל-ג'זירה רומזת לקוראים: הדרך לירושלים עוברת בחדירות מהגבול
באיחוד האמירויות שומרים עדיין על טון דיפלומטי בהתייחסם ללחימה בין ישראל לחמאס. השגריר בישראל, מוחמד אל-חאג'ה, אמר ששר החוץ והשת"פ הבינלאומי של הנסיכויות, השייח עבדאללה בן זיאד, קרא ל"נקיטת צעדים מיידיים על מנת להביא להפסקת אש בין ישראל והפלסטינים, לבטא את קולו של השכל הישר ולהתחיל בדיאלוג מדיני שישים קץ למעשי האלימות וההסלמה בין שני הצדדים".
היום השישי למבצע "שומר החומות" נפתח לפנות בוקר בירי מעזה, במקביל להפצצות צה"ל ברצועה. מטחים כוונו בין שישי לשבת ליישובים רבים בדרום ובשפלה. האזעקות החלו ב-00:35 בבאר שבע ובאופקים, ובהמשך נשמעו גם באשדוד, אשקלון, גן יבנה וקריית מלאכי. באשדוד זוהו שלוש פגיעות: במגדל מגורים, ליד הנמל ובכביש. בבאר שבע נפגע בניין מגורים. בצהריים יורט כטב"מ ע"י כיפת ברזל, ונבדק אם נועד להתפוצץ על מתקן צבאי.
במקביל ממשיך צה"ל לתקוף ברצועת עזה. הפלסטינים דיווחו הלילה על תקרית חריגה כשלטענתם שישה ילדים ושתי נשים נהרגו בהפצצת בית מגורים בשכונת שאטי בעזה. חמאס לקח אחריות על השיגורים הלילה, וטען כי הם בוצעו בתגובה לאותה הפצצה, ו"כנקמה על מות השהידים".