"התאבלנו לבד, כל אחת בביתה, בלי ניחום אבלים, כי הקשבנו להנחיות", כתבה אסתי קוגן בפוסט פייסבוק אחרי שאביה, מיכאל, נפטר בגיל 70. אביה לקה במחלת כבד, שחמת, ונפטר בתוך שבועות בודדים. בשל ההגבלות, אסתי, אימה וארבעת אחיותיה נאלצו לקיים לוויה מצומצמת ולשבת שבעה כל אחת בביתה. כשראתה את חגיגת יום ההולדת לעובד במשרדה של שרת התחבורה מירי רגב, כתבה את הפוסט הזועם.
"נאמר לנו שאסור לי לשבת שבעה עם אמא שלי, כי היא חולת סרטן בעצמה - זה לטובת הציבור ויש קורונה והנחיות ואנחנו צריכים להקשיב", סיפרה אסתי בריאיון הבוקר (חמישי) באולפן ynet. "פתאום השבוע אני רואה בעיתון שחברת כנסת, ולא משנה מאיזה צד פוליטי, כי היא לא היחידה – עשתה חגיגה. אנחנו בסגר הרבה יותר מצומצם ממה שהיינו שבוע שעבר, אין עניין של קפסולות, ואני רואה אותם יושבים וצוחקים ונהנים, ואני וארבע האחיות שלי לא יכולות לבוא ולכבד את אמא שלי".
3 צפייה בגלריה
אסתי קוגן ואביה
אסתי קוגן ואביה
"בגלל ההגבלות, אמא עדיין לא ראתה את הקבר". אסתי קוגן ואביה מיכאל
(מתוך האלבום המשפחתי )
3 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
הפוסט של אסתי
לדברי אסתי, "הנושא הזה היה מאוד רגיש כי ביום הקבורה של אבא שלי, אמא שלי התמוטטה והגיעה לבית חולים. בגלל ההגבלות וההנחיות היא עדיין לא ראתה את הקבר של אבא שלי. אמרו לנו ביום ראשון שאסור לנו להגיע ונחטוף דו"חות, 5 אלף שקל לכל בן אדם, והחלטנו שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את זה ונחכה עד אחרי הסגר. לפי מה שאומרים זה יכול להיגמר עוד חודש ולא עוד שבועיים".
אף שרגב אינה הפוליטיקאית הראשונה שמפרה את הנחיות הסגר, אסתי סיפרה כי הקש ששבר את גב הגמל הפעם היה הסמיכות בין האירועים. "זה יותר מדי קרוב. זה קרה בשבוע שעבר. זו גם המחשבה שיכלנו לזכות לחגוג איתו פסח אחרון, וראש השנה האחרון - וזה נלקח מאיתנו, כי הקשבנו להנחיות".
לעומת זאת היא אומרת כי "אנשי ציבור מכל הצדדים הפוליטיים פשוט צפצפו על ההנחיות כי להם מותר ולנו אסור. לפי מה שזכור לי, אף אחד מהם לא קיבל אחריות או התנצל. אף אחד לא קיבל קנס – אבל אנשים ברחוב מקבלים קנסות כי הורידו מסכה לשנייה. אבא שלי מאוד, מאוד כיבד, היה בעצמו ליכודניק ולכן זה פשוט מצער אותי".
3 צפייה בגלריה
אסתי קוגן ואביה
אסתי קוגן ואביה
"הפוסט התפוצץ ברמה שלא דמיינתי, זו נקודה שכואבת להמון אנשים". אסתי ואביה
(צילום: אלמוג שלו)
לדבריה, "פרסמתי את זה במקום אחד וחברה ביקשה שאפרסם את זה בקבוצת "הורות בזכות" והסכמתי כי שמעתי שיש עוד אנשים כמוני. הייתי תמימה וחשבתי שכל העניין הזה של לא לשבת שבעה עם המשפחה זה בגלל הסגר האטום עכשיו. חברה ממש טובה שלי קברה את אבא שלה לפני עשרה חודשים והיא אומרת לי ששום דבר לא השתנה".
אסתי סיפרה כי "רוב התגובות היו תומכות, הרגשתי פעם ראשונה שמתייחסים למוות של אבא שלי. כמות התגובות של "גם אנחנו ככה" "גם אנחנו יושבים שבעה לבד", מטורף, רק בודדות 'נכנסו בי'".
אסתי אמרה גם שלא קיבלה תגובה ממשרד התחבורה או מהשרה רגב. "אף אחד לא דיבר, אף אחד לא כתב", הוסיפה. "אני יודעת שתוך חמש דקות אחרי שפרסמתי את הפוסט זה התפוצץ ברמה שלא דמיינתי לעצמי. כנראה שזו נקודה שכואבת להרבה אנשים כי זה לא עניין של הנחיות, בעד או נגד קורונה, אלא לוקחים לנו משהו בסיסי, זה לא דברים שאפשר לדחות כמו חגיגות ושמחות. זה דבר שצריכים לעשות מיידי, ולצערי זה נלקח".