2 צפייה בגלריה
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
קמפיין הליכוד עם סיסמה חוזרים לחיים שמחקה את קמפיין ה חיסונים של משרד הבריאות עתירה של עמותת אחריות לאומית ל ועדת הבחירות המרכזית
הקמפיין של הליכוד ושל משרד הבריאות
הסלוגן של מבצע החיסונים הלאומי יוסר מקמפיין הליכוד? 13 יום לפני הבחירות לכנסת ה-24, הגישה היום (ד') עמותת אחריות לאומית עתירה לוועדת הבחירות המרכזיות נגד השימוש שעושה הליכוד בביטוי "חוזרים לחיים" - סלוגן מבצע חיסוני הקורונה של משרד הבריאות.
עורכי הדין ליאור גרו וארי הלל ממשרד הלל-גרו-אלמליח טענו בעתירה של עמותת אחריות לאומית כי מדובר בשימוש ציני ומכוון של נכסי מערכת הבריאות על ידי מפלגת הליכוד ומועמדיה לכנסת לטובת תעמולת בחירות.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחסן נגד קורונה
"נתניהו ניכס לעצמו את הקניין הרוחני של משרד הבריאות"
(צילום: מרים אלסטר)
בעתירה צוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ניכס לעצמו באופן אישי את הקניין הרוחני של משרד הבריאות - שם וסלוגן של מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה לצורכי תעמולת בחירות. "הסלוגן 'חוזרים לחיים' הפך למוטיב מרכזי בקמפיין מפלגת הליכוד, עד שיש זהות מוחלטת בין קמפיין משרד הבריאות לקמפיין מפלגת הליכוד".
עוד הוסיפו העותרים כי הם דורשים למנוע "ביקורי ראווה" של מועמדים לכנסת מטעם הליכוד במתחמי החיסונים, קופות חולים ובתי חולים לצורך העלאת סרטונים ותמונות ממבצע החיסונים.

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן קבע בתשובתו לעתירה כי עד יום ראשון הבא על הליכוד, ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין, משרד הבריאות והיועץ המשפטי לממשלה להגיב לעתירה.
עו"ד אושי אלמליח, מנכ"ל אחריות לאומית ובעבר מנכ"ל מפלגת העצמאות של אהוד ברק, אמר: "נתניהו עושה שימוש אסור ופסול בסלוגן ציבורי-לאומי, וזאת לטובת הגשמת מטרותיו הפוליטיות והאישיות. הוא עושה זאת ביודעין מתוך מחשבה שלא יהיה מי שיעצור את העבירה הגסה החוזרת ונשנית.
"כמו כן, נתניהו איבד מזמן את ההבחנה בין מה ששייך למדינה לבין מה ששייך לו ולמשפחתו. אני סבור שלאחר שתישמע גם עמדת המשיבים, ועדת הבחירות בראשות השופט עוזי פוגלמן תורה לנתניהו לחדול מההפרה, תאסור עליו ועל הליכוד את השימוש הפסול בסלוגן הבחירות ותקבע כי יש להפריד בין נכסי המדינה לבין נכסי הליכוד ונתניהו".
מהליכוד טרם נמסרה תגובה.