רוב המדינות הערביות והמוסלמיות עדיין לא התייחסו באופן רשמי לסיכום הערב (חמישי) של ישראל ואיחוד האמירויות לכינון יחסים רשמיים. מצרים ובחריין בירכו על הסיכום, בעוד שירדן מסרה תגובה צוננת ומסויגת. סעודיה עדיין לא הגיבה, וכך גם איראן שצפויה לגנות.
3 צפייה בגלריה
מוחמד בן זייד
מוחמד בן זייד
יורש העצר של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד
(צילום: AP)
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי היה הראשון להגיב, וזמן קצר לאחר הצהרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כבר כתב בטוויטר: "עקבתי מקרוב ובהערכה רבה אחר ההצהרה המשותפת לארה"ב, איחוד האמירויות וישראל על ההסכם לעצור את הסיפוח הישראלי של האדמות הפלסטיניות ולנקוט צעדים שמטרתם להחיל שלום במזרח התיכון. אני מביע את הערכתי לכל הפועלים על ההסכם הזה למען השגשוג והיציבות באזורנו".
3 צפייה בגלריה
ועידת הליגה הערבית בטוניסיה
ועידת הליגה הערבית בטוניסיה
מברך על ההסכם. נשיא מצרים א-סיסי
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מלך ירדן עבדאללה
מלך ירדן עבדאללה
תגובה צוננת. מלך ירדן עבדאללה
(צילום: AP)
גם בחריין בירכה על ההסכם "שהביא להפסקת תהליך הסיפוח". סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה ציינה עוד כי "ההסכם מחזק את הסיכוי לשלום".
שעות לאחר ההכרזה, משרד החוץ הירדני פרסם התייחסות: "על ישראל לבחור בין שלום הוגן שיהווה סוף לכיבוש ופתרון לשתי מדינות, לבין המשך הסכסוך. ההשלכות של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות תלויות במה שישראל תעשה. מלבד הקפאת הסיפוח, על ההסכם לכלול גם הפסקה של כלל הצעדים הלא חוקיים של ישראל".
איראן צפויה לגנות את ההסכם, אך היא עדיין לא הגיבה באופן רשמי. בסוכנות הידיעות "תסנים", המקורבת למשמרות המהפכה, דווח על ההסכם "המביש".
חוסיין אמיר עבדאלהיאן, היועץ לענייני חוץ של יו"ר הפרלמנט האיראני, התייחס בטוויטר להסכם וכתב כי "זה לא יקדם את השלום או את הביטחון, אלא ישרת את הציונים. אין הצדקה להתנהגותה של איחוד האמירויות, שתיבלע באש הציונות".