10 צפייה בגלריה
(צילום: AFP, מוטי קמחי, AP)
יממה נותרה לפתיחת הקלפיות, והקרב על הקולות האחרונים מתלהט: המפלגות החלו למקד אמש (יום א') את המאמצים שלהן בהעלאת אחוז ההצבעה ובהמרצת הבוחרים לצאת לקלפיות – בכנסים, בטלפונים ובשיחות זום ארוכות.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו, שזוכים על-פי הסקרים למספר המנדטים הגבוה ביותר, קיימו כנס סיום קמפיין בירושלים בהשתתפות חברי רשימת הליכוד לכנסת, שגם נשאו דברים.
נתניהו ביקש לשלהב את הפעילים, וטען שהגושים נמצאים בתיקו. "אם זה יישאר כך, נקבל ממשלת רוטציה עם יאיר לפיד", הוא אמר, כחלק מהמסר שהוא מנסה להציג לאורך מערכת הבחירות.

10 צפייה בגלריה
קמפיין בחירות יש עתיד
קמפיין בחירות יש עתיד
מופע הרחפנים של לפיד בת"א
ביש עתיד קיימו מיצג רחפנים בשמי תל אביב עם סימן ההיכר של המפלגה בבחירות האחרונות – עיגול כתום בדמות זריחה עם השם לפיד 2021. יו"ר המפלגה עצמו, יאיר לפיד, הקדיש את יומו לראיונות – כולל זה באולפן ynet, ובהמשך קיים שיחות זום ארוכות עם פעילים.
לפיד אמר באולפן ynet כי יהיה מוכן לוותר על ראשות הממשלה במחיר של החלפת נתניהו, והוסיף כי "זה מעולם לא היה קרוב כל כך". הוא התעקש שוב לא להכריז שהוא מתמודד על ראשות הממשלה. "מה שיש באמת זה ממשלה מול ממשלה. לנתניהו הייתה מטרה: להסתיר את הממשלה היחידה שיש פה. כל מה שהוא קורא לו 'ימין מלא-מלא' זה לא ימין, חצי מהמפלגות הן לא ציוניות. זאת ממשלת חושך, אין ביטוי יותר עדין מזה, והוא ניסה להסתיר את זה", אמר.

10 צפייה בגלריה
כנס בחירות של מפלגת תקווה חדשה
כנס בחירות של מפלגת תקווה חדשה
הכנס של תקווה חדשה
(צילום: מוטי קמחי)
גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, קיים כנס סיום בהשתתפות רשימת מפלגתו בתל אביב. הוא תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט, שעות אחרי שקרא לו "להצטרף לממשלת שינוי", כלשונו. "בנט מדבר כאילו הוא שנים במדבר האופוזיציוני", אמר סער. "אני עזבתי את ממשלת נתניהו ב-2014 והוא ישב שם כל השנים עד שנתניהו זרק אותו".
הוא הוסיף: "נתניהו מדרדר את ישראל לתהום. יש מועמד אחד שביום שישי היה איתי באולפן ואמר לי נשתף פעולה יחד. עברו רק 48 שעות מאז. היו לו סקרים קשים ויש לו פעם שהוא לא עבר את אחוז החסימה, אבל דווקא במצבים האלה צריך לשמור על קור רוח. נפתלי בנט – תודיע שתצטרף לממשלת שינוי ולא תזחל עוד פעם לנתניהו שבעט אותך רק במאי האחרון".
10 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ימינה כנס שדרות
נפתלי בנט ימינה כנס שדרות
בנט לא השיב לסער שתקף אותו
(צילום: AFP)
בימינה התמקדו בעיקר בריאיונות לתקשורת, ואף יזמו מכתב התחייבות לפיו המפלגה לא תחבור לממשלה בראשות יאיר לפיד, גם ברוטציה, שעליו חתם יו"ר ימינה נפתלי בנט. במפלגה המשיכו גם בגיבוש רשימות התומכים. במפלגה בעיקר עוסקים בהמרצת התומכים לצאת אל הקלפי, ובתחזוק סניפי המפלגה ברחבי הארץ. בנט לא התייחס לדבריו של סער בכנס של תקווה חדשה.
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, סייר עם חברי המפלגה בערים שידועות כמזוהות עם הליכוד. בהמשך הם עברו למטה המפלגה, שם המשיכו בניסיונות השכנוע של מצביעים. "ביום שלישי נצביע ונקים ממשלה בלי ביבי והחרדים", אמר ליברמן.

10 צפייה בגלריה
קמפיין הבחירות של מפלגת ש"ס
קמפיין הבחירות של מפלגת ש"ס
"משדר חירום". דרעי עם השר אביטן והרב יוסף
(צילום: דוברות ש"ס)
ש"ס, מנגד, קיימה "משדר חירום" לאלפי מאזינים בהשתתפות יו"ר המפלגה אריה דרעי, שר הדתות יעקב אביטן וחבר מועצת חכמי התורה הרב דוד יוסף, כדי לעורר את השטח. השלושה פנו אל התומכים באמצעות שידור אינטרנטי חי, והפצירו בהם, כמעט התחננו להצביע למפלגה.
במקביל, נשלמו ההכנות הטכנולוגיות לקראת יום הבחירות במפלגה. הפעילים יוכלו להשתמש ביישומון מיוחד שיסייע להם לעקוב אחר נתוני ההצבעה, ובידי כל מנהל אזור הופקדה רשימה של המצביעים הפוטנציאליים שתחת אחריותו. באמצעות האפליקציה, יוכל לוודא שהם מממשים את זכותם. מי שיתמהמה יקבל שיחת טלפון ממריצה, ובש"ס אמרו כי יסייעו לו גם להגיע לקלפי במקרה שהוא מתקשה.

הקמפיין בחברה הערבית: "למנוע ממשלה עם בן גביר"

חברי מפלגת העבודה ניצלו את היממה האחרונה לטובת סיורים ושיחות עם אזרחים, בין היתר עם הדרוזים. יו"ר המפלגה מרב מיכאלי, שהותקפה בצהריים בסיור בשוק התקווה, המשיכה לשידורי לייב ברשתות החברתיות עם ניקול ראידמן ועם דנה זרמון, ולקראת הלילה עברו חברי הרשימה לשיחות המרצה למתלבטים.

10 צפייה בגלריה
קמפיין בנימין נתניהו הליכוד הרשימה המשותפת נצרת
קמפיין בנימין נתניהו הליכוד הרשימה המשותפת נצרת
"כולנו איתך אבו יאיר" מול "נתניהו הוא הבעיה, לא הפתרון". שלטים בנצרת
(צילום: AFP)
10 צפייה בגלריה
פעילות מפלגת רע"ם לקראת הבחירות
פעילות מפלגת רע"ם לקראת הבחירות
מנסור עבאס עם תומכים ברהט. "רואים הרבה תמיכה"
מספר 5 ברשימה, אפרת רייטן, נסעה לחורפיש, שפרעם ויאנוח שבצפון, שם נפגשה עם בני העדה הדרוזית ושוחחה איתם בין היתר על חוק הלאום. "הניסיון של נתניהו להציג לפתע בתקשורת הערבית כאילו חוק הלאום חוקק לאור בעיית המסתננים, הוא ניסיון מביש ומאכזב, שיוצר תחושת מיאוס קשה לא רק בקרב הקהילה הדרוזית, אלא גם בקרב אזרחי מדינת ישראל שיודעים היטב מדוע נחקק החוק", אמרה רייטן, שהוסיפה כי מפלגתה תפעל לתקן את נוסח החוק.
בחברה הערבית, מנגד, שם צופים הסקרים ירידה מהשיא שבו עמדה הרשימה המשותפת ביחד עם רע"מ על 15 מנדטים, מנסים בכל זאת לתמרץ את האזרחים להצביע. ברשימה המשותפת הפעילו כמה כלי רכב שכרזו לציבור המצביעים בחברה הערבית לצאת ולהצביע. המסר המרכזי שעליו מסתמכת הרשימה המשותפת כרגע הוא התגייסות למניעת ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו עם איתמר בן גביר ועם בצלאל סמוטריץ'.
10 צפייה בגלריה
אפרת רייטן מועמדת העבודה לכנסת בביקור בחורפיש
אפרת רייטן מועמדת העבודה לכנסת בביקור בחורפיש
רייטן במפגש עם בני העדה הדרוזית בחורפיש

חברי רע"מ, שם לפי ההערכות לא יפסלו תמיכה בממשלה כזו, ביקרו בטמרה וברהט. הם נפגשו עם מצביעים פוטנציאליים, וקראו גם הם בכריזה לתמוך ברשימה. "ראינו הרבה תמיכה מצד האזרחים הערבים בכל יישוב", אמרו ברשימה. "בכל מקום יש תומכים".
10 צפייה בגלריה
בכירי מרצ מתקשרים לשכנע מצביעים לקראת הבחירות
בכירי מרצ מתקשרים לשכנע מצביעים לקראת הבחירות
בכירי מרצ במטה המפלגה
(צילום: מוטי קמחי)
10 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
"ממשלת לפיד-ליברמן מסוכנת". סמוטריץ'
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר כחול לבן בני גנץ מצדו נפגש בזום עם תומכים ועם מתלבטים, ובהמשך קיים מפגש עם זיו שילון, שנפצע בפעילות בעזה. בהמשך הוא יצא לסבב ברים בתל אביב.
במרצ הקדישו את הזמן לשיחות זום בהשתתפות עשרות תומכים ומתלבטים. המסר המרכזי שניסו במפלגה להעביר היה לצאת להצביע ולמנוע מהמפלגה ליפול אל מתחת לאחוז החסימה.
על רקע החשש שלא תעבור את אחוז החסימה, יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ללא הציונות הדתית אין 61 מנדטים לממשלת ימין". הוא הזהיר מממשלה שבה שותפים ליברמן, מיכאלי ולפיד וכינה ממשלה שכזו "מסוכנת". שותפו למפלגה, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, קרא לנפתלי בנט להתחייב שלא יישב בממשלה "עם לפיד ומיכאלי", ולא הסתפק בחתימתו שלא לשבת בממשלה "בראשות" יו"ר יש עתיד.
פורסם לראשונה: 23:54, 21.03.21