שר התקשורת איתן גינזבורג (כחול לבן) התייחס היום (חמישי) למבצע בעזה ואמר כי "ברור שחמאס קיבל מכה אחת ניצחת שהוא לא התכונן אליה". גינזבורג דחה את האפשרות שיו"ר מפלגתו בני גנץ יסכים להקים שוב ממשלה עם נתניהו אם יקבל את ראשות הממשלה. "אין שום מו"מ, אנו מחויבים לממשלת שינוי".
לדבריו, "זה מבצע שתוכנן לאורך הרבה זמן ע"י הרמטכ"ל ושר הביטחון והוא הוכח כאפקטיבי מאוד כי עובדה שאנחנו רואים שיש ירידה באופן שבו חמאס תוקף את ישראל, ואנחנו נצטרך להחליט מתי עוצרים, מתי מורידים את הרגל מהגז".
2 צפייה בגלריה
איתן גינזבורג בריאיון אולפן
איתן גינזבורג בריאיון אולפן
"נצטרך להחליט מתי מורידים את הרגל מהגז". איתן גינזבורג
(צילום: ירון ברנר)
2 צפייה בגלריה
   "אין סיכוי שגנץ ייכנס שוב לממשלה עם נתניהו"
   "אין סיכוי שגנץ ייכנס שוב לממשלה עם נתניהו"
"אין סיכוי שגנץ ייכנס שוב לממשלה עם נתניהו"
(צילום: לע"מ)
גינזבורג אמר כי מטרת המבצע לא הייתה להוריד את שלטון חמאס. "הדרך לנצח את חמאס היא להיכנס לתוך עזה עם כוחות ולעשות מה שנקרא חיסול מוחלט, בואו, אנחנו עוד לא שם, אף אחד, אני חושב, מהישראלים לא חושב שצריך לעשות את זה, בטח לא בזירה המדינית. כן מדברים על החזרת ההרתעה. החמאס צריך לדעת שאם הוא פוגע בישראל, יש לזה מחיר כבד. הוא קיבל את זה עכשיו, הוא לא היה מודע לעוצמה בה נגיב. לכן אני חושב שגם הוא הופתע בהקשר הזה".
"אחרי המבצע הזה ואחרי שנחזיר את ההרתעה, צריך להגיע למצב בו לעזתים ולחמאס לא יהיה כדאי לפגוע בנו להגיע למצב שבו החמאס מוחלף בצורה כזו או אחרת על ידי הנהגה אחרת", הוסיף גינזבורג.


שר התקשורת טען כי לאחר המבצע יש לשנות את המדיניות כלפי עזה: "אם תקום תשתית נורמלית לחיים שם בעזה, והם יידעו שיהיה להם באמת מה להפסיד מבחינת החיים עצמם, אז זו נראית לי המטרה המדינית הנכונה, אני חושב שהמדיניות הממשלית צריכה להשתנות בהקשר הזה. הייתה מדיניות של נתניהו לאורך 12 שנים של הכלה, של העברת כספים לחמאס, אני חושב שזו טעות, צריך לשנות את הפרדיגמה הזו, וצריך לראות איך אפשר להציג מציאות אחרת בתוך עזה כדי שלא נגיע לעוד סבב".
גינזבורג טען כי למרות שיתוף הפעולה המוצלח בין נתניהו וגנץ, אין סיכוי שגנץ יסכים להיכנס לממשלה עם נתניהו, גם אם יקבל את ראשות הממשלה. "הצעות כאלה כבר הגיעו ואנחנו אמרנו דבר מאוד ברור - אין שום מו"מ ואין שום קריצות כלפי נתניהו. אנחנו נמצאים עדיין בתקופת המנדט של לפיד, אנחנו מחויבים לממשלת שינוי, יש עדיין סיכוי מסוים, קטן אמנם, אבל הוא עדיין קיים להקים ממשלת שינוי. אנחנו מחויבים לכך, המלצנו על לפיד, אנחנו רוצים להקים ממשלת שינוי, ממשלה שבראשה לא יעמוד נתניהו, ואני מקווה שכך יהיה. יש לנו 14 יום. אנחנו לא מתכוונים לשבת תחת נתניהו, אמרנו את זה, אנחנו רוצים להחליף אותו".