ראש מועצת ערערה שבנגב, נאיף אבו עראר, תועד אתמול (יום א') בדיון בזום עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראשי רשויות ערביות, כאשר הוא יושב ליד שולחן עם שחקני קלפים ונרגילה.
ראשי הרשויות דנו עם נתניהו בפשיעה והאלימות בחברה הערבית. אבו עראר אמר לנתניהו כי "אנחנו מרגישים שאנחנו מאוימים. אנחנו בטוחים שאם המשטרה וזרועות הביטחון ירצו להגיע לרוצח או פושע, הם יגיעו אליו בתוך שעות ספורות. אנחנו סובלים מאוד, חייבים תוכנית למיגור תופעת הרציחות והאלימות".
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית ערערה שבנגב מדבר עם נתניהו ומשחק קלפים
ראש עיריית ערערה שבנגב מדבר עם נתניהו ומשחק קלפים
"זלזול בסבל ובפשיעה ביישובים הערביים". אבו עראר ליד שחקני קלפים בדיון
בחברה הערבית היו שמתחו ביקורת על הופעתו של ראש המועצה בדיון. "אבו עראר היה צריך להופיע במקום מתאים. המעשה שלו נראה כמו סוג של זלזול בסבל, באלימות ובפשיעה ביישובים הערביים", אמר אחד ממותחי הביקורת.
"מוזר מאוד שהוא התנהג בצורה כזו", אמרה אישה נוספת. "לא יודעת אם ידע שהוא מצולם אבל בכל מקרה כשמדברים על הפשיעה והרציחות, עליו להבין ולהרגיש במצוקה הנפשית שעוברות המשפחות השכולות והמאוימות. להיות ליד שולחן קלפים ונרגילות מראה תמונה שלילית ולא אחראית".
מנגד, אחרים הביעו תמיכה בראש המועצה: "זה אדם שפועל רוב הזמן למיגור האלימות ומתאמץ לסיים סכסוכים. זה שהוא צולם ליד שולחן קלפים לא אומר שהוא מזלזל. הוא פנה לראש הממשלה וסיפר לו על הכאב והמעשים החמורים שמתרחשים כמעט כל יום".
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית ערערה שבנגב מדבר עם נתניהו ומשחק קלפים
ראש עיריית ערערה שבנגב מדבר עם נתניהו ומשחק קלפים
"תמונה שלילית ולא אחראית". ראש המועצה בשיחה עם נתניהו
במגזר מחכים לפעולה נחושה נגד הפשיעה, ורבים נשמעו סקפטיים לנוכח דברי דברי נתניהו בשיחה עם ראשי הרשויות. "נתניהו יזם את השיחה למטרה פוליטית", אמר עבד אל-רחים מחאמיד, תושב אום אל-פחם. "ב-2012 שמענו ממנו הרבה הבטחות בעניין האלימות ומאז נרצחו יותר מ-500 אנשים. גם הפעם זה אותו הדבר, הוא רוצה לתת לנו תרופת הרגעה בכדי שיוביל בבחירות, אבל כולם יודעים את האמת".
אישה שבן משפחתה נרצח אמרה: "נתניהו מחפש איך לעשות לנו שטיפת מוח. שיפסיק לדבר שטויות. את הפשיעה יכולים למגר בדקה אבל הם לא רוצים. כל הנרצחים שאיבדנו ועדיין מחפש תוכניות לאומיות. המשטרה צריכה לעשות את העבודה שלה וכך למנוע אחוז גבוה מהאלימות, ולא לזלזל ברוב המקרים".
אבו עראר מסר בתגובה: "חזרתי מבאר שבע ולא הייתה לי קליטה. היה לי חשוב להשתתף במפגש עם ראש הממשלה. ביקשתי מהאחראים, באמצעות הודעות, לדבר בשיחה והסכימו לבקשתי. בגלל היעדר קליטה נכנסתי לבית והיו צעירים שישבו בבית. משם התחברתי לאינטרנט והיו אנשים ששיחקו קלפים. ביקשתי מהם לשבת ליד השולחן וזה כל מה שקרה. אני לא יודע על מה כל המהומה".