פלורידה עוקבת בדאגה אחרי הסופה איסאיאס, שעושה את דרכה לחוף המזרחי של המדינה. הסופה כרגע מוגדרת כסופה טרופית, אך לפי ההערכות עלולה להתחזק ולהפוך לסופת הוריקן. פלורידה רגילה להתמודד עם סופות, אך הפעם מצפה לה אתגר קשה מהרגיל: הסופה תגיע אליה בעיצומו של משבר הקורונה במדינה.
מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב אמר היום שהסופה עלולה לגרום להצפות באזורים בפלורידה. במרכז הדגישו שחשוב להשלים במהירות את ההכנות לשמירה על חיי אדם ועל רכוש התושבים. הסופה מתקדמת לעבר מיאמי, בחוף הדרום מזרחי של פלורידה, עם רוחות במהירות 110 קמ"ש.
4 צפייה בגלריה
ה סופה אייזאס בדרך ל פלורידה ארה"ב
ה סופה אייזאס בדרך ל פלורידה ארה"ב
הסופה איסאיאס בדרך לפלורידה
(צילום: AP)
איסאיאס צפויה להגיע לחוף המרכזי של פלורידה ביממה הקרובה. היא מתקדמת לפלורידה אחרי שהוגדרה כהוריקן בדרגה 1 והמטירה גשמים עזים באיי בהאמה. היום החל לרדת גשם כבד בחוף המזרחי של פלורידה ובאזור מנשבות רוחות עזות.
לקראת הגעת הסופה הכריז נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על מצב חירום, כדי להקצות משאבים פדרליים שיעזרו לפלורידה להתמודד עם הסופה. "נתחיל לראות הלילה, ובוודאות מחר, את השפעות הסופה", אמר מושל פלורידה רון דה-סנטיס. הוא הוסיף שבמחוז פאלם ביץ' ביקשו מהתושבים להתפנות, אך הם לא מחויבים לעשות זאת.
4 צפייה בגלריה
הרפובליקה הדומיניקנית ה סופה אייזאס בדרך ל פלורידה ארה"ב
הרפובליקה הדומיניקנית ה סופה אייזאס בדרך ל פלורידה ארה"ב
נזקי הסופה ברפובליקה הדומיניקנית
(צילום: AFP)
הסופה עלולה לפגוע במאמצים של פלורידה להתמודד עם נגיף הקורונה שמתפשט במדינה. אחרי קליפורניה, פלורידה היא המדינה עם מספר הנדבקים הגבוה ביותר. בקליפורניה מספר התושבים כפול. אתמול דיווחה פלורידה על 179 מתים נוספים מנגיף הקורונה – שיא חדש במדינה. ביממה האחרונה אובחנו יותר מ-9,000 נדבקים חדשים. מתחילת ההתפרצות נדבקו יותר מ-480,000 איש בפלורידה, רבבות מהם נדבקו בנגיף רק בשבוע שעבר. 6,843 חולים מתו מהנגיף עד כה.
איסאיאס לא צפויה להשפיע על חזרתם הביתה של שני אסטרונאוטים של נאס"א, שהמריאו לתחנת החלל הבינלאומית בחללית Crew Dragon. הם אמורים לנחות במפרץ מקסיקו, מול החוף הצפון המערבי של פלורידה, בתום שהות של חודשיים בחלל.
4 צפייה בגלריה
חוף ב מיאמי ה סופה אייזאס בדרך ל פלורידה ארה"ב
חוף ב מיאמי ה סופה אייזאס בדרך ל פלורידה ארה"ב
רוחות עזות במיאמי בץ'
(צילום: EPA)
תושבי פלורידה התבקשו להיערך להגעת הסופה ולהצטייד בהתאם. ג'ייסון וודול, בן 44, הגיע לחזק את הדלתות והחלונות של החנות שלו במיאמי ביץ, כשמסביבו תושבים ממלאים שקים בחול. "תמיד צריך להיות מוכן, לכל מקרה, אי אפשר לדעת. הסופה תמיד יכולה להתחזק", הוא אמר. הוא הזכיר את סופת ההוריקן מייקל, סופת הוריקן בדרגה 5 שהיכתה באזור ב-2018. "זוכרים לפני כמה שנים? היא נעצרה ואז הסתחררה והתחזקה".
בגלל מגפת הקורונה פלורידה מעדיפה שהתושבים יסתגרו בבתים, ולא יגיעו למקלטים הצפופים. דה-סנטיס אמר שהמדינה תחליט אחרת רק אם המצב יהיה מסוכן בצורה שמחייבת לשלוח אנשים למקלטים. הוא אמר שכרגע במקלטים יש ציוד מגן שמספיק ל-10,000 איש.
4 צפייה בגלריה
מושל פלורידה רון דסנטיס
מושל פלורידה רון דסנטיס
מושל פלורידה רון דה-סנטיס
(צילום: MCT)
כאמור, פלורידה חוששת שהסופה תשבש את המאמצים לבלום את התפשטות המגפה. מרכזי בדיקות הקורונה נסגרו כבר בחמישי בגלל הסופה, ולא ייפתחו עד שהסופה תחלוף. בפלורידה מסבירים שהמרכזים פועלים באוהלים, שלא יעמדו ברוחות החזקות. "ברגע שנחזור לבדוק יש אפשרות גבוהה מאוד ששוב יהיה זינוק", אמר פרנסיס סוארס, ראש העיר מיאמי.
בדרך לפלורידה גרמה איסאיאס להרס בפורטו ריקו: עמודי חשמל ועצים קרסו ואלפי בתים נותקו מחשמל ביום חמישי. אתמול הודיעו הרשויות שהן מצאו גופה של אישה בת 56, שמכוניתה נסחפה בכביש שהוצף. באיי בהאמה אמר ג'פרי סימונס, סגן ראש השירות המטאורולוגי, שהאזור שנפגע בצורה הקשה ביותר הוא ניו פרובידנס, האי המאוכלס ביותר בבהאמה. תמונות שעלו לרשתות החברתיות הראו רחובות מוצפים ועצים שקרסו, בשעה שהמקלטים באזור היו ריקים למדי.