נתוני התחלואה בקורונה עדיין לא יורדים, אבל ניכר שלא מעט ישראלים ממשיכים לצפצף על ההנחיות: מנתוני המשטרה שהתפרסמו הבוקר (יום ו') עולה כי ביממה החולפת נרשמו 3,468 דו"חות בגין הפרות של התקנות ברחבי הארץ.
2,430 דו"חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת, 833 בגין אי עטיית מסכה, 65 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד, 70 בגין הפרות שונות של בתי עסק ו-38 בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.
3 צפייה בגלריה
המשטרה חשפה מסיבה המונית בלופט בראשל"צ ובה חולה מאומת
המשטרה חשפה מסיבה המונית בלופט בראשל"צ ובה חולה מאומת
פשיטת המשטרה על המסיבה בראשון לציון
(צילום: משטרת ישראל)
בפעילות יזומה של המשטרה נגד מתחמי אירועים שפועלים בניגוד להנחיות, נחשפה אמש מסיבה במבנה ברחוב האצ"ל בראשון לציון עם כ-150 משתתפים. לפי הודעת המשטרה, המבלים במקום סירבו לפתוח את הדלתות וכמה מהם החלו לרסס גז פלפל לעבר השוטרים. חלק מהמבלים ניסו להימלט דרך החלונות, ואחרים ניסו להתחבא בשירותים ועל גג המבנה.
במקום אותר חולה קורונה מאומת שנשלח לבידוד וזומן לחקירה בגין הפצת מחלה. אחד המבלים נעצר בחשד לתקיפת שוטרים ושוחרר למעצר בית. בסך הכול נרשמו במקום 103 דו"חות - שלושה מהם בסך 5,000 שקל לבעל המקום, לזמר ולתקליטן.

באשדוד איתרה המשטרה שתי מסיבות שבהן השתתפו עשרות בני אדם. ברחוב אורט בעיר אותרו מבלים במסיבה שנערכה בתוך מבנה סגור. חלק מהנוכחים שהבחינו בשוטרים הצליחו להימלט מהמקום. 13 מהנוכחים קיבלו קנסות בגין הפרת התקנות. למפעיל נרשם דו"ח בסך 5,000 שקל והוא זומן להמשך הליך נגדו במשטרה.
במקרה אחר בעיר איתרו שוטרים עשרות בני נוער וצעירים שקיימו מסיבה עם אלכוהול באוהל גדול שהוקם בפארק עירוני. חלק מהנוכחים נמלטו מהמקום, אולם השוטרים עיכבו כמה מהם. 25 קנסות נרשמו לנוכחים בגין הפרת התקנות.

3 צפייה בגלריה
תפילה רבת משתתפים במסגד בלוד שפיזרה המשטרה
תפילה רבת משתתפים במסגד בלוד שפיזרה המשטרה
תפילה רבת משתתפים במסגד בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
בפעילות אכיפה בירושלים אותרו רכבי הסעות תלמידים בדרכם למוסדות חינוך שנאסרו לפעילות. במקביל אותר בירושלים בעל מספרה מחויב בידוד שהפעיל את העסק בניגוד לתקנות. בעל המספרה (51) הונחה לסגור את העסק, נרשם נגדו דו"ח והוא נשלח לביתו להמשך חובת הבידוד.
במחסם בידוק בבאקה אל-גרבייה אותר תושב העיר (29) מפר בידוד. הוא ספג דו"ח בסך 5,000 שקל ונדרש לשוב לביתו להמשך הבידוד. תושב באר שבע חולה קורונה אותר בשעת לילה נוהג במהלך פעילות אכיפת תנועה. הוא נשלח לביתו להמשך תקופת הבידוד הנדרשת וזומן לחקירה במשטרה.
בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה, הגיעו הבוקר כוחות למסגד בכיכר הפלמ"ח בלוד. השוטרים גילו כי במסגד, שהיה אמור להיות סגור, מתנהלת תפילה בניגוד להנחיות בהשתתפות של כ-150 אנשים. נרשמו דו"חות למתפללים, כולל דו"ח בסך 5,000 שקל למואזין. המתפללים פוזרו והמסגד נסגר.

במקביל, למייל האדום של ynet הגיעו הבוקר דיווחים על צפיפות רבה במתחם החיסונים של קופת החולים כללית בשכונת קריית משה ברחובות. בתיעוד מהמקום נראים מתחסנים רבים ממתינים יחד מבלי לשמור על כללי הריחוק החברתי.
3 צפייה בגלריה
עומס וצפיפות במתחם חיסוני הקורונה בקריית משה ברחובות
עומס וצפיפות במתחם חיסוני הקורונה בקריית משה ברחובות
ההתקהלות הגדולה במתחם החיסונים ברחובות
ב' (67), שהגיעה למקום בעקבות זימון לשעה 08:00, הופתעה מהפרת הסדר במתחם. "היו שם עשרות אנשים שהוזמנו לאותה שעה כמוני. זקנים, צעירים, נשים וגברים עומדים יחד ואף אחד לא עושה סדר. מכיוון שכולם טענו שהם ראשונים, היו במקום דחיפות וגידופים".
ב', שסובלת ממחלות רקע, סיפרה כי היא משתדלת לא לצאת מהבית מחשש להידבק בקורונה. בעקבות התקרית הבוקר במתחם החיסונים, היא ביקשה לבצע בדיקה לאיתור הנגיף. "האם זה אפשרי שהנתונים הקשים של המגפה בתקופה האחרונה נגרמו בשל תכנון לקוי של כל מבצע החיסונים?", תהתה. "האם לא הגיע הזמן לחשיבה נוספת לגבי הגורמים לתחלואה למרות הסגרים למיניהם?".
מקופת החולים כללית נמסר בתגובה: "מתחם החיסונים ברחובות הוא אחד הגדולים והמבוקשים באזור המרכז, התורים מנוהלים תוך הקפדה על התו הסגול. בשעות הבוקר נוצרה נקודתית התקהלות לפני פתיחת המתחם בשל שילוב בין מוזמנים לאותה שעה ואנשים שהקדימו והגיעו מוקדם מהשעה אליה זומנו. הסדרנים במקום הסדירו את התור תוך דקות ספורות וניהול התור ומתן החיסונים המשיך כסדרו. הכללית תמשיך במאמץ הלאומי לחסן בשיעורים הגבוהים בישראל".