הסייעות אחזו פעוטות בחוזקה, הטיחו על מזרנים וכיסאות, סטרו ובעטו: כתב אישום הוגש בצהריים (יום ה') נגד חמש סייעות בגן "סיגל" בחולון ונגד בעלת הגן, בגין שורת עבירות של תקיפת פעוטות.
על פי כתב האישום, החל משנת 2018 ניהלה סיגל אדהמי, תושבת חולון, גן פרטי לפעוטות בגילי חצי שנה עד 3.5, שבו הועסקו הסייעות - אורטל בנימין, רינת ינקו, ורד אברהם, ליבנת אונגר ויפית אשר. כתב האישום מתאר כי בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן ובתדירות יומיומית, תקפו הסייעות, כל אחת לפי חלקה, פעוטות שלא כדין - בין היתר באחיזה בחוזקה, משיכה בידיים וברגליים וגרירתם, הטחתם בחוזקה על מזרנים או כיסאות ואף בסטירות ובבעיטות.
בכתב האישום תואר עוד כי לעיתים, "הענישו" הסייעות פעוט שהפריע בהושבתו לפרקי זמן שונים, ממושכים בחלקם, בכיסא תינוק מוגבה ועוד.
מנהלת הגן סיגל אדהמי, כך מתאר כתב האישום, נכחה בגן שעות מועטות ואף שידעה על האלימות כלפי הפעוטות - הפרה את חובתה לדאוג לשלומם ובריאותם ולמנוע התעללות בהם.
כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב מייחס לסייעות אורטל בנימין ורינת ינקו עבירות רבות של תקיפת קטין, ותקיפה סתם של 26 פעוטות. הן גם נאשמות בריבוי עבירות של התעללות - עבירה שנחשבת חמורה מתקיפה.
נגד ורד אברהם, ליבנת אונגר ויפית אשר הוגש כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב בגין עבירות רבות של תקיפת קטין הגורמת חבלה ועבירות תקיפה סתם של 18 פעוטות, כל אחת לפי חלקה באישום. גם נגד מנהלת הגן סיגל אדהמי הוגש כתב אישום לבית משפט השלום.
4 צפייה בגלריה
כתובות בגן
כתובות בגן
כתובות שרוססו נגד הסייעות והמנהלת בגן, בשנה שעברה
(צילום: אבי חי)
הפרקליטות ביקשה להאריך עד תום ההליכים את התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשמות, ובהם איסור עיסוק עם קטינים עד גיל 16 ועם חסרי ישע ואיסור יציאה מהארץ.
גל, אם לילדה בת 3 בגן, התייחסה להגשת כתב האישום: "כשגילינו על המקרה חרב עלינו עולמנו. פגעו לנו בדבר הכי יקר לנו בחיים הילדים שלנו. לא האמנו שזה יכול לקרות אצלנו. עלה אצלנו חשד וביקשנו לראות את המצלמות של הגן וגילינו זוועות - מכות, סטירות, חניקה, הטחות חפצים ועוד".
לדבריה, "יש תחושה של אי צדק. הדבר שהכי סמכת עליו - הבית השני שלהם, מתגלה כבית מטבחיים. הייתה תחושה של אי צדק שלא פורסמו שמות החשודות. היום פורסמו השמות וזו תחילתה של נחמה. נפעל בכל הכוח שיקבלו את העונש המקסימלי בחוק, אבל שום עונש לא יספק כשפוגעים לך ביקר מכל".
סנגור הורי הילדים בגן, עו"ד עדי כרמלי, מסר: "כתב האישום מתאר מסכת התעללות חמורה ומתמשכת נגד תינוקות ובפעוטות רכים בשנים, חלקם ללא יכולת שפתית, שאין ביכולתם לספר ולפנות לסיוע מההורים שעה שהנאשמות אמונות על שמירם ושלומם הפיזי והנפשי. מרשיי ציפו שכתב האישום כנגד כל המעורבות יכלול סעיף אישום של התעללות. אנחנו ציפייה שפרקליטות מחוז ת"א תמצה את הדין עם הנאשמות, ושבית המשפט יעביר מסר ברור באמצעות ענישה מרתיעה בדמות מאסר ממושך".
עורך הדין שי שורר, שמייצג את הסייעת לבנת אונגר, מסר בתגובה: "אנו נקרא את כתב האישום ונגיב לאחר בחינת הראיות". את בעלת הגן, סיגל אדהמי, מייצג עורך הדין ששי גז.