2 צפייה בגלריה
הקשישים אשר מטופלים במרכז רפואי בפרס חנה אשר רוצים לפנותם לטובת חולי קורונה
הקשישים אשר מטופלים במרכז רפואי בפרס חנה אשר רוצים לפנותם לטובת חולי קורונה
הקשישים אשר מטופלים במרכז רפואי בפרס חנה אשר רוצים לפנותם לטובת חולי קורונה
הגל השני בהתפשטות הנגיף קורונה נמצא בשיאו, ואחת מהקבוצות באוכלוסייה שמשלמות את המחיר הגבוה ביותר היא ציבור המבוגרים שנאלצים לחיות במשך חודשים בבדידות. בהסכמה רחבה בין כמה משרדי ממשלה, הוחלט היום (א') על החלת תוכנית לאומית של המשרד לשוויון חברתי למזעור הדבקות של מבוגרים בקורונה ופגיעה נפשית.
התוכנית, שעלותה מוערכת ב-320 מיליון שקל, מבוססת על יוזמת "מגן אבות ואמהות" של משרד הבריאות, אולם היא שמה לעצמה יעד נוסף והוא לשמר את איכות חיי האוכלוסייה המבוגרת בארץ. בין היתר התוכנית מייתרת עבורם את ההכרח להגיע למקורות פוטנציאליים של הדבקה ומונעת מהם פגיעה רגשית עקב הסתגרות ומניעת מפגשים חברתיים.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
השרה לשוויון חברתי כהן
(צילום: ינאי יחיאל)
בין סעיפי התכנית: רכישה ואספקת של חבילות מזון לבתים (כולל חלוקה בעת סגר ממושך), מתן עדיפות במשלוחי מזון מרשתות שיווק, תמרוץ קופות החולים לספק שירותי רפואה מרחוק, משלוחי תרופות לבתים בהסדר עם קופות החולים, הפגת בדידות וביקורי בית (בסיוע אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש ומתנדבים).
עוד בתכנית: מענה ייעודי לניצולי שואה (כולל חלוקת לחצני מצוקה וליווי פרטני של מתנדבים), בידוד מטפלים סיעודיים זרים (המדינה תישא בעלויות הבידוד), נגישות לשירותי בנק (כולל הקמת טלפון ייעודי לאוכלוסייה הוותיקה) ונגישות לטלוויזיה רב-ערוצית (לקשישים מעוטי יכולת בלבד).

השרה לשוויון חברתי מירב כהן אמרה: "על מנת להצליח במאבק בקורונה, אנחנו חייבים להגן במיוחד על קבוצת הסיכון הגדולה ביותר, שהיא האוכלוסייה המבוגרת כמובן. מעל ל-95% של הנפטרים עד כה היו מעל גיל 60, וכמעט 50% היו דיירי בתי אבות ומוסדות גריאטריים.
"משרד הבריאות מיישם בימים אלה את תוכנית 'מגן אבות ואמהות' להגנה על דיירי המוסדות, אך במקביל, המענה לכמיליון מבוגרים החיים בבתיהם אינו מספק. לכן גיבשנו יחד עם המשרדים הרלוונטיים תוכנית לאומית שמטרתה למזער את כמות הנדבקים בקרב המבוגרים החיים בבתיהם וכמו כן לאפשר להם שגרת חיים סבירה ובריאה".
השרה כהן ציינה עוד כי "הרציונל הוא להקטין ככל הניתן את הצורך שלהם להגיע למקורות הדבקה פוטנציאליים, על ידי אספקת שירותים עד הבית - משלוח מזון, תרופות, שירותים רפואיים, דואר, בנקאות ועוד. כל זאת, תוך מתן דגש על מתן מענה לתופעת הבדידות שמתעצמת בימים אלה. ראש הממשלה הנחה בישיבת הממשלה האחרונה לגבש תוכנית לאומית בהקדם, ואנחנו מתכוונים להביא אותה לאישור הממשלה ותקצוב בהקדם האפשרי".
לתוכנית של המשרד לשוויון חברתי שותפים גם משרד הרווחה, משרד הבריאות, משרד הפנים ומשרד הביטחון.