מפקח העבודה הראשי במשרד העבודה, חזי שוורצמן, התייחס היום (רביעי) לקריסת הרצפה בקומה הראשונה בבניין בשכונת רמת אליהו בראשון לציון ואמר: “אנחנו רואים בחומרה את העבודה הרשלנית שנעשתה במקום שסיכנה לא רק את העובדים אלא גם את דיירי הבניין".
שורצמן הוסיף: "לכן הוחלט לסגור את האתר לאלתר בשלב ראשוני למספר ימים עד שנקבל אישור ממהנדס קונסטרוקציות. כמו כן, פנינו לעיריית ראשון לציון בכדי לוודא שישנם כל האישורים הנדרשים".
4 צפייה בגלריה
הבניין בו קרסה הריצפה בראשון לציון
הבניין בו קרסה הריצפה בראשון לציון
הבניין בו קרסה הריצפה בראשון לציון
(צילום: אבי חי)
החברה המבצעת של פרויקט התמ״א 38 היא ״ליאם הנדסה", לגביה נקבע בשנה שעברה שלא עבדה כראוי בשני אתרי בנייה אחרים ולפני כשלוש שנים עובד שלה נהרג בתאונת עבודה.
4 צפייה בגלריה
הבניין בו קרסה הריצפה בראשון לציון
הבניין בו קרסה הריצפה בראשון לציון
הדיירים עדיין בבניין
(צילום: סיון חילאי)
4 צפייה בגלריה
רצפה קרסה בבניין בשיפוצים בראשון לציון
רצפה קרסה בבניין בשיפוצים בראשון לציון
הרצפה שקרסה
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)
4 צפייה בגלריה
רצפה קרסה בבניין בשיפוצים בראשון לציון
רצפה קרסה בבניין בשיפוצים בראשון לציון
הקריסה והחילוץ
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
בנובמבר 2017, נפל פועל של החברה אל מותו מגג אולם ספורט שעליו עבד בבית ספר נופי ים בתל אביב. הפועל, יליד רוסיה, היה בן 30 במותו. בדו"ח של משרד העבודה והרווחה נכתב בין היתר בקשר למקרה זה: "העובד פעל על גג תלול, נפל על הקרקע ונהרג. נערך בירור לנסיבות התאונה והוטל במקום צו הפסקת עבודה".
לפני כשנה, בשתי ביקורות שונות של משרד העבודה והרווחה בשני אתרים שונים של החברה נמצאו ליקויים. תחילה בביקורת שנערכה ב-14 בינואר באתר בנייה בית הספר הצרפתי בשכונת מקווה ישראל בחולון נכתב כי: "לא ננקטו אמצעים למניעת חפצים או כלים ופגיעתם בעובדים". במקרה נוסף, מה-5 באוקטובר, בעבודות בנייה ברחוב הס בראשון לציון נמצאו "ליקויים רבים באתר הבנייה" של החברה.

ד"ר הדס תגרי, מנהלת ״הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשיה״, אמרה הבוקר ל-ynet: "ההפקרות הבטיחותית באתרי הבנייה בישראל גובה שוב ושוב מחיר יקר בחיי אדם, בדרך כלל חיי עובדים ולעתים עוברי אורח או דיירים בבנייני תמ"א, החשופים באופן מיוחד לסכנות שבאי הקפדה על בטיחות. הסמכות להטיל סנקציות של קנסות או שלילת רישיון כנגד קבלנים רשלנים קיימת, אולם משרד העבודה ורשם הקבלנים לא עושה בה שימוש מספיק, ואת התוצאות החמורות אנו רואים שוב ושוב. אמש, למרבה המזל, האירוע הסתיים 'רק' בשלוש פצועות באורח קל-בינוני, אולם רק מתחילת חודש זה נהרגו 4 עובדים באתרי הבנייה, ומספר הקורבנות מתחילת השנה כבר עומד עד 19".
מחברת ״ליאם הנדסה״ נמסר: "מדובר בבניין בן עשרות שנים שנבנה על-ידי קבלן אחר, ולאחרונה עובר חיזוק מחדש. במסגרת עבודת החיזוק פונתה הדיירת מביתה בהסכמתה ועברה לגור אצל בני משפחה. בניגוד לסיכום המפורש, הדיירת חזרה לדירה טרם סיום העבודות, ועם כניסתה שקעה הרצפה ולא קרסה כפי שדווח.
"מהנדס שבדק את המבנה לאחר האירוע קבע כי צריך להמשיך בעבודות ללא דיחוי. ביחס לאירועים האחרים שמוזכרים בכתבה, 'ליאם הנדסה' בונה עשרות פרוייקטים ברחבי הארץ תוך הקפדה על כל נהלי הבטיחות ועל בנייה ברמה מקצועית גבוהה.
העובד שנהרג באירוע משנת 2017 אינו קשור לחברה ולא עלו במקרה הזה טענות הקשורות לליקויי בטיחות. 'ליאם הנדסה' מקפידה על בטיחות ועל פיקוח הנדסי צמוד בכל פרויקט".