חרף התוצאות הבלתי מחמיאות בסקרים, המנבאות שרשימת "ותיקי ישראל" אפילו לא קרובה לעבור את אחוז החסימה, מתעקש היו"ר שלה דני יתום כי קיים סיכוי לחיבורים עם מפלגות אחרות שיכניסו אותו לכנסת. בראיון היום (ג') לאולפן ynet הוא אמר כי "בימים הקרובים יהיו הפתעות".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
2 צפייה בגלריה
דני יתום
דני יתום
דני יתום
(צילום: קובי קואנקס)
- בוא נדבר תחילה על הציוץ שלך, "ער?", בשעה 22:50 לעפר שלח. תסביר לנו? "ביקשתי לראות אם עפר יגיב על הציוץ הזה, שמקובל אצל משתמשי הטוויטר, אבל עד עכשיו הוא כנראה לא ער".
- אז אולי תנצל את הבמה ותגיד כאן מה רצית לומר לו. "יש דברים שטוב שאנחנו שומרים אותם כל אחת ואחד לעצמו".
- מפלגת "ותיקי ישראל" שאתה עומד בראשה לא עוברת בשום סקר את אחוז החסימה וגם לא מתקרבת אליו. גם עפר שלח לא. אבל מה מחבר בינו לבין "ותיקי ישראל"? שמענו שהוא מוכן לרוץ תחת מרב מיכאלי, רון חולדאי. מה לכם ולו? "זה לא רק לו, זה לכל המפלגות האחרות. אנחנו הגענו למצב שבו חייבים לאפסן את האגו. זו עת לחיבורים והליכה משותפת, אחרת קולות רבים מאוד ילכו לאיבוד וחבל. מבחינה דמוקרטית, הדבר הזה איננו נכון".
- אבל לגבי מי שלא מתקרב לאחוז החסימה בסקרים, אולי כדאי שישים את המפלגה שלו בצד, יחכה לבחירות הבאות ואז לא נראה בזבוזי קולות? "יש סקרים ויש סקרים. לנו יש יותר מסקר פנימי אחד שמלמד על תוצאות הרבה יותר טובות".
- יש לכם סקרים שבהם אתם עוברים את אחוז החסימה? "יש לנו סקרים שהם פי כמה וכמה יותר טובים. יש 1.35 מיליון גמלאים במדינת ישראל ועוד כמיליון בני משפחה שמטפלים בהם".
2 צפייה בגלריה
דני יתום
דני יתום
דני יתום. "יש לנו סקרים יותר טובים"
(צילום: קובי קואנקס)
- הייתה מפלגת גמלאים וראינו שזה לא שינה יותר מדי את מצבם. "נכון, אבל זה שינה את התמונה הפוליטית, מכיוון שאז, ב-2006, כאשר הסקרים ניבאו להם 0, הם הצליחו להכניס שבעה מנדטים. אני הייתי אז ח"כ".
- זאת אומרת, אתה מאמין שאתם יכולים לשחזר את ההישג של הגמלאים? "אני אשמח, אבל יש הרבה הבדלים בינינו. כל אחד מהאנשים שאני גייסתי מצטיין בתחומו. מפרופ' אסא כשר ועד השחקן והבימאי נתן דטנר. אלה אנשים מאוד רציניים שקרוב לוודאי לא היו מצטרפים אלמלא היו משוכנעים שאנחנו הולכים להצלחה לעבור את אחוז החסימה".
- אתם ממשיכים לרוץ בכל מקרה, גם אם לא יהיה איחוד? "לא. אני מחכה שאנשים יענו לקריאתי לחיבור".
- לא נראה שהם להוטים. "חלק כבר הגיבו, ומה שנראה מעל פני השטח אינו דומה למה שקורה מתחת לפני השטח. הימים הקרובים יגידו. אני לא מתכוון להציג את זה כאן, מכיוון שמו"מ מהסוג הזה לא מנהלים כאן".
- זאת אומרת, נראה הפתעות בימים הקרובים? "כן, סוג של הפתעות. לפי הסקרים המתפרסמים יש מפלגות שביחד נוכל לא רק לעבור את אחוז החסימה אלא להוות לשון מאזניים".
- יכול להיות חיבור פוטנציאלי עם העבודה? "יכול להיות חיבור פוטנציאלי עם כל אחת ואחד".