1 צפייה בגלריה
אחרי 76 שנה : הסתיים הליך רישום של מאות דונמים בגוש עציון
אחרי 76 שנה : הסתיים הליך רישום של מאות דונמים בגוש עציון
הסתיים הליך רישום הקרקעות בגוש עציון
(באדיבות דוברות מועצת גוש עציון)
אחרי 76 שנה, אתמול (שני) הסתיים הליך רישום של 525 דונמים בגוש עציון, שהחל עוד לפני הקמת המדינה. מדובר בסוגיה היסטורית כמעט, כאשר לפני כשבעה עשורים הקרן הקיימת לישראל (קק"ל) רכשה את מאות הדונמים באזור ראש צורים.
לפני כ-20 שנה החל ההליך המשפטי של רישום הקרקעות, אלא שבמרוצת השנים מספר פלסטינים עתרו לבית המשפט בטענה כי הן שייכות להם.
הערכאות המשפטיות השונות דחו את טענות העותרים, ולפני כשנתיים נקבע בהן כי הקרקעות שייכות לקק"ל. אתמול, כאמור, הוועדה לתיקון שטח וגבולות בלשכת רישום המקרקעין סיימה לרשום את החלקה במלואה.
יו"ר קק"ל, דני עטר, בירך על כך ואמר כי "להשלמת המהלך יש גם ערך היסטורי וציוני חשוב, וגם משמעות מעשית שתאפשר לקיבוץ להתחיל בבנייה חדשה של מאות יחידות דיור".
ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר כי מדובר בהשלמת פרק של מאבק נחוש על אדמות הלאום שנמצאות בגזרת גוש עציון, כלשונו. "כעת אנחנו יכולים להודות לכל העוסקים במלאכה על הנחישות לקדם את הסדרת הקרקע. גוש עציון הגדול והיפה שלנו התרחב כעת גם על הנייר הרשמי, דבר שמאפשר לנו לתכנן את הרחבת היישובים ומוסדות החינוך. בהחלט מדובר בחלק ממפת הריבונות שאנחנו נאבקים עליה, כאן בגוש עציון וביהודה ושומרון בכלל".
בתנועת שלום עכשיו תקפו את המהלך: "בשנים האחרונות הקרן הקיימת לישראל הפכה את עצמה לקרן הקיימת למתנחל. מצער שבמקום לעסוק בפיתוח מדינת ישראל, היא ממשיכה להשקיע במפעל ההתנחלויות השנוי במחלוקת. מדובר בעוד מהלך שבו במקום לייצג את כלל הציבור ולקדם נושאים מוסכמים, קק"ל שוב בוחרת לשרת אינטרס צר של ציבור קטן תוך כדי רמיסת זכויות האדם הבסיסיות של האוכלוסייה הפלסטינית".