משפחתה של הודיה מונסונגו (25), הישראלית בעלת הצרכים המיוחדים שחשודה בהברחת סמים ועצורה זה יותר משנה בפרו – תחילה בכלא ובהמשך במעצר בית – קוראת למדינת ישראל לסייע להחזיר אותה ארצה. בראיון לאולפן ynet אמר הבוקר (יום ג') אחיה מאור: "אנחנו מצפים ממשרד החוץ ומשרד המשפטים שייתנו יותר יד בזה, שייקחו את המקרה באופן אישי, שיחזירו את אחותי הקטנה הביתה כמה שיותר מהר".
במאי האחרון שוחררה מונסונגו מהכלא אחרי 279 ימים והועברה למעצר בית אצל חבר הקהילה היהודית בבירה לימה. שלטונות פרו עדיין לא קבעו תאריך לתחילת משפטה ובקשת החנינה שלה עדיין נבחנת.
2 צפייה בגלריה
הודיה מונסנגו
הודיה מונסנגו
הודיה מונסונגו אחרי שחרורה מהכלא בפרו
2 צפייה בגלריה
הודיה מונסונגו ו סמדר זוהר
הודיה מונסונגו ו סמדר זוהר
הודיה מונסונגו אחרי מעצרה
"אין התקדמות בסיפור שלה", הוסיף אחיה מאור. "עורך הדין שלנו עובד על זה מאוד חזק. המקום שלה זה לא בפרו, המקום שלה זה כאן. היא צריכה לעבור את הטיפולים הפסיכיאטריים שהיא לא קיבלה בשנה וכמעט חודש שהיא נמצאת שם. היא לא מקבלת את הכדורים הפסיכיאטריים שהיא צריכה לקבל.
"השהות שלה שם מצריכה מאיתנו המון כספים שאין לנו. אנחנו צריכים את העזרה של התושבים, של המדינה בעצמה, שתעזור לנו לגייס את הכסף. יש את עמוד פייסבוק 'מצילים את הודיה מהכלא בפרו'. אנחנו ממש צריכים את העזרה שלכם, מדינת ישראל.
- היא במעצר בית, מבחינת קורונה דווקא אתם יכולים להיות פחות מודאגים, היא לא מסתובבת בחוץ, היא מוגנת בבית שבו שומרים עליה. "זה לא כל כך נכון כי כמו שאתה רואה, זה יכול לפגוע גם במי שבבית, אז קל וחומר בפרו, ששם המצב עוד יותר גרוע. אמנם היא במעצר בית אבל בעל הדירה עדיין יוצא לעבוד, הוא צריך לפרנס את עצמו. מי שמתגורר איתם בבית עדיין חי את החיים שלו.
"כולנו יודעים שהיא חפה מפשע. הרשויות פה בישראל יודעות שהיא חפה מפשע. הרשויות בפרו יודעות שהיא חפה מפשע. זה פשוט עניין שצריך לסיים אותו בפרק הזמן הזה ולהחזיר אותה הביתה".