תושבים בכפר עקרבא שליד שכם העלו באש אחר הצהריים (יום ב') מכונית יונדאי שכנראה שימשה את המחבל שביצע אתמול את פיגוע הירי בצומת תפוח. זה קרה לאחר שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים איתרו את המכונית וזמן קצר לפני שכוחות צה"ל הגיעו למקום. לוחמי צה"ל עצרו כמה חשודים ובמקום התפתחו עימותים.

בעקבות כניסת כוחות צה"ל ומתוך רצון לשבש את המרדף אחר המחבל, עלו קריאות ברשתות החברתיות למחוק את כל תכני מצלמות האבטחה המוצבות בשטחים ציבוריים בכפר עקרבא. לפי התיעוד, השמשה האחורית של המכונית מנוקבת בשני מקומות במה שנראה כפגיעת כדורי רובה, שייתכן שנורו על ידי חיילי צה"ל במהלך הפיגוע. המכונית לא הוסתרה ונמצאה בשטח פתוח.
5 צפייה בגלריה
הרכב החשוד
הרכב החשוד
הרכב החשוד שהוצת
5 צפייה בגלריה
הרכב החשוד
הרכב החשוד
הרכב שהתגלה בכפר עקרבא
5 צפייה בגלריה
צה"ל בכפר עקרבא
צה"ל בכפר עקרבא
כניסת כוחות צה"ל לכפר עקרבא. ברקע: עשן מהמכונית שהועלתה באש
5 צפייה בגלריה
צה"ל בכפר עקרבא
צה"ל בכפר עקרבא
כוחות צה"ל בכפר עקרבא
מוקדם יותר ביקר הרמטכ"ל אביב כוכבי בזירת הפיגוע, שבו נפצעו שלושה בני 19, תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. שניים מהם מאושפזים עדיין ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בלינסון - יהודה גואטה מירושלים במצב אנוש ובניה פרץ מבית שאן במצב קשה. עמיחי חלא מצפת, שנפצע קל בפיגוע, שוחרר במצב קל.
"צה"ל תגבר כוחות והרחיב את הפעילות המבצעית שלו בשבועות האחרונים ביהודה ושומרון כחלק מן המוכנות להסלמה", אמר כוכבי. "כוחות רבים, בסיוע גורמי המודיעין ושב"כ פועלים החל מאתמול על מנת למצוא את המפגעים, וימשיכו בכך עד לעמידה במשימה".
היקף התגבור שמגיע היום ליהודה ושומרון מורכב מגדוד וחצי, בתוספת צוותים ופלוגות מיחידת אגוז של חטיבת הקומנדו ומחטיבת גולני. הם יישארו בגזרות רמאללה ושכם לפחות עד להרגעת השטח ומציאת חוליית המפגעים.

דן תורג'מן, דודו של בניה פרץ שנפצע קשה, אמר היום בבית החולים: "המצב כרגע ללא שינוי. הוא עדיין ישן ומטושטש ממשככי הכאבים. יש לו פגיעה משמעותית בעמוד השדרה. אנחנו מחכים, לאט לאט. אחרי שהוא יתאושש מהטראומה של הגוף יוכלו לאמוד את ההשלכות. זה ייקח כמה ימים. ברוך השם הצליחו לייצב אותו ולא נשקפת לו סכנת חיים.
"הוא פטריוט אמיתי, ציוני, שהתאהב בישיבת ההסדר באיתמר והלך ללמוד שם. לאחרונה התחיל להתאמן לקראת הגיוס לצבא. הוא רצה לעשות שירות משמעותי ביחידה מובחרת. אבא שלו היה בגדוד 101 של הצנחנים ואחר כך במגלן כשהקימו את היחידה. היה ברור שגם בניה יילך לשירות משמעותי. כרגע ככל הנראה זו שאיפה שלא תתממש".
5 צפייה בגלריה
דן תורג'מן, דודו של הפצוע בניה פרץ
דן תורג'מן, דודו של הפצוע בניה פרץ
הדוד דן תורג'מן. "בניה הוא פטריוט ציוני"
(צילום: רענן בן צור)
המצוד אחר המחבלים מתמקד כרגע בציר המודיעיני בהובלת שב"כ, ובאיסוף חומר ממצלמות ומאמצעים אחרים הנמצאים בצומת תפוח הנחשב למוקד מרכזי באזור. ניתן להניח שבשלב זה זהות החשודים ידועה למערכת הביטחון.
ההנחה העיקרית היא שהמחבלים נעזרים בסייענים שמעניקים להם מחסה - אם במבנים נטושים או אפילו בשטח הפתוח. ברשתות הפלסטיניות הופצו פוסטים הקוראים לפרק מצלמות אבטחה על הצירים ולמחוק תיעוד שאולי המחבלים נראים בהם.
לפי עדי ראייה בזירת הפיגוע, רכב המחבלים הגיע לצומת תפוח מכיוון דרום לצפון, עצר ליד הטרמפיאדה ונורתה ממנו אש. לפי תחקיר ראשוני ירתה החולייה לפחות 10 כדורים. בזמן הירי נכחו במקום שישה צעירים, ושלושה מהם כאמור נפגעו. עוד אמרו עדי הראייה כי רכב המחבלים עשה פרסה ונמלט לכיוון רמאללה. לוחמי גבעתי שהיו במקום הספיקו להשיב אש אך לא מנעו את ההימלטות.