רעול פנים תועד הבוקר (שבת) מנסה להצית בית כנסת בעיר אוּלְם שבדרום גרמניה. על פי התיעוד, החשוד שפך נוזל דליק בחזית בית הכנסת, הבעיר אותו - ונמלט מהמקום. לא היו נפגעים אך נגרם נזק לקירות המבנה. רב בית הכנסת, שניאור טרבניק, הגיש תלונה במשטרה המקומית, בטענה כי מדובר בהצתה מכוונת.
דובר המשטרה המקומית וולפגנג יורגנס מסר כי כוחות גדולים פתחו בסריקות לאיתור החשוד - והמשטרה ביקשה גם סיוע של האזרחים בניסיון להתחקות אחריו.
2 צפייה בגלריה
ניסיון הצתה של בית כנסת בעיר אולם שבגרמניה
ניסיון הצתה של בית כנסת בעיר אולם שבגרמניה
רעול הפנים שתועד מנסה להצית את בית הכנסת
2 צפייה בגלריה
ניסיון הצתה של בית כנסת בעיר אולם שבגרמניה
ניסיון הצתה של בית כנסת בעיר אולם שבגרמניה
האש בחזית מבנה בית הכנסת
מאז מבצע "שומר החומות" בעזה מורגשת עלייה בתקריות האנטישמיות ובאלימות נגד יהודים בגרמניה. לפני שבועיים בדיוק הותקף בברלין גבר יהודי בן 41, חובש כיפה, כשחזר לביתו בליל שבת. הוא סיפר למשטרה כי בעת שחלף על פני שלושה גברים בכיכר דורר, אחד הגברים היכה אותו בפניו, השמיע קללות אנטישמיות והטיח אותו בחלון ראווה.
במהלך המבצע נערכו גם הפגנות פרו-פלסטיניות רבות ברחבי המדינה. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל גינתה את הקריאות האנטישמיות שנשמעו בהפגנות, והבהירה ש"מי שמביא לרחובותינו את שנאת היהודים" עובר על החוק. גם ראש מועצת המוסלמים בגרמניה גינה את הקריאות האנטישמיות בהפגנות נגד ישראל.
במהלך אותן מחאות הוצתו דגלי ישראל ונגרם נזק לבתי כנסת. המשטרה תגברה את האבטחה בכניסה לבתי הכנסת, לבתי הספר היהודיים ולשאר מוסדות הקהילה.
במערכת הפוליטית בגרמניה קראו לאחרונה להחריף את הצעדים נגד חשודים במעשים אנטישמיים. "אנחנו חווים בימים אלה הפגנות אנטישמיות ושנאה מתועבת נגד יהודים", אמר פאול צימיאק, מזכ"ל מפלגת השלטון של הקנצלרית אנגלה מרקל - המפלגה הנוצרית-דמוקרטית. הוא הדגיש שלנוכח האירועים על גרמניה להיאבק באנטישמיות בנחישות רבה יותר. נשיא הבונדסטאג וולפגנג שויבלה, גם הוא ממפלגתו של מרקל, גינה את "האנטישמיות הבלתי נסבלת" בהפגנות נגד ישראל.
שויבלה אמר שבשעה שלגיטימי למתוח ביקורת חריפה על המדיניות של ישראל ולמחות נגדה – "אין הצדקה לאנטישמיות, שנאה ואלימות". הוא גינה בתקיפות את המפגינים ששוללים את זכות קיומה של ישראל. רבים מהמשתתפים בהפגנות היו מהגרים מוסלמים, ושויבלה ציין שפליטים ומהגרים מוסלמים בגרמניה חייבים להיות מודעים לכך ש"הם היגרו למדינה שהאחריות המיוחדת שיש לה לישראל היא חלק מהזהות שלה".