ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין השתתפו הבוקר (יום ה') בטקס הכרזה על הקמת בית חולים לרפואה דחופה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

"הגשמת החזון היא מה שמתבטא כאן", אמר נתניהו לגבי המבנה המתוכנן, והתייחס גם למגפה: "חלפה כשנה מאז החל המשבר ההיסטורי של הקורנה שהתפשט מסין לכל העולם, וכאן בישראל זיהנו את הסכנה מוקדם. הצעדים שנקטנו בגל הראשון כמו סגירת השמים עזרו לנו וכך הצלנו חיים רבים. ביקשנו לאזן בין בריאות לכלכלה, אבל כשפתחנו כלכלה התחלואה טיפסה, כך זה הנגיף, ובגל השני שוב הטלנו הגבלות והצלנו שוב חיים רבים מאוד".
המבנה החדש אמור לכלול בעוד כשנתיים ארבע קומות בשטח כולל של כ-8,000 מ"ר. הוא מוקם בסיוע תרומה של הפילנתרופ סילבן אדמס, שתרם 100 מיליון שקלים, במקביל להשקעה דומה של הממשלה. בקומת הקרקע של המבנה ימוקם אגף שוכבים הכולל ארבעה אולמות עם כ-100 מיטות מנוטרות – מספר המיטות הצפוי הגדול ביותר בחדר מיון בישראל, שבעת אירוע חירום יוכל להכפיל את עצמו.
3 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו לצד סילבן אדמס. מאחור: שר הבריאות לשעבר, היום שר השיכון, יעקב ליצמן
(צילום: עמוס בן גרשום לע"מ )
3 צפייה בגלריה
בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו
הסרת הלוט: אדמס, נתניהו וגמזו
(צילום: עמוס בן גרשום לע"מ )

3 צפייה בגלריה
רה"מ בנימין נתניהו השתתף בטקס הנחת אבן הפינה לבית החולים הראשון לרפואה דחופה בישראל
רה"מ בנימין נתניהו השתתף בטקס הנחת אבן הפינה לבית החולים הראשון לרפואה דחופה בישראל
הדמיית המיון החדש. 8,000 מ"ר בארבע קומות
(צילום: viewpoint)
נתניהו, שאליו התלוותה רעייתו שרה, פנה למנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו ואמר: "אני שמח לראות אותך שוב, השתחררת". לפני כמה שבועות סיים גמזו את תפקידו כפרויקטור הקורונה. לצדו נכח בטקס גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי.
השר יולי אדלשטיין אמר: "כמה טוב שיש בתוך התקופה הקשה הזאת, גם מעט רגעי שמחה". הוא התייחס להצבעה אתמול על פיזור הכנסת: "זכותנו לנהל מאבקי קואליציה-אופוזציה אבל יש לנו מדינה ויש קורונה, ואולי צריך להתחשב במצב של הצוותים הרפואיים שקורסים ולהביא תקציבים לבתי חולים ומערכת הבריאות, אולי יש מטרה חשובה יותר מהמאבקים האלה. אני רוצה לקוות שגם כאיש אופוזיציה היום הייתי אומר - זה זמן מלחמה ואנחנו בקרב, ויש מצב שאת המלחמות הפוליטיות צריך לדחות. לא מאוחר מדי".