18 שנות מאסר נגזרו הבוקר (יום ה') על ארטיום קפוסטין (39) מאשדוד שהורשע ברצח אמו אירינה (66) בינואר 2017. בתחילת הדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע אמר הבן כי הוא אהב את אמו וביקש שלא יפרידו אותו מאחותו.
בית המשפט נתן בהחלטתו משקל לעדות אחותו של הנאשם, שסיפרה כי הוא דאג לצרכים של אמו, הרבה לבקר אותה ולבשל עבורה לאחר שעלתה לארץ והתגוררה לבדה בהוסטל.
2 צפייה בגלריה
בית משפט מחוזי באר שבע: מתן גזר דין לארטיום קפוסטין הנאשם ברצח אמו אירינה קפוסטין
בית משפט מחוזי באר שבע: מתן גזר דין לארטיום קפוסטין הנאשם ברצח אמו אירינה קפוסטין
הנאשם ארטיום קפוסטין
(צילום: בראל אפרים)
אלכסנדרה, בת זוגו של קפוסטין, אמרה לאחר גזר הדין: "בן אדם יושב ארבע שנים על דבר שלא עשה. מצאו DNA של אדם שלישי שהמשטרה לא רצתה לבדוק אותו. מצאו בן אדם שאפשר לתפור לו את התיק, ולא בדקו את כל המצלמות".
עו"ד ניצה דיקובסקי, סנגוריתו של הנאשם, אמרה: "גזר הדין הוא תקדימי. אלמלא היה תיקון לחוק בעבירות המתה - היה מדובר ברצח שעונש חובה עליו הוא מאסר עולם. היות שהתיקון נכנס, האפשרות המשפטית הייתה לתת עונש נמוך יותר ממאסר עולם, והשופטים קבעו שמתחם הענישה ההולם הוא בין 15 ל-22 שנה והטילו על מרשי 18 שנות מאסר בפועל. ייתכן שנגיש ערעור לעליון על עצם ההרשעה והעונש".
2 צפייה בגלריה
זירת הרצח באשדוד בינואר 2017
זירת הרצח באשדוד בינואר 2017
זירת הרצח באשדוד בינואר 2017
(דוברות המשטרה)
בית המשפט קבע ביולי בשנה שעברה כי הראיות בתיק מצביעות על כך שהבן ביצע את המעשה. בהכרעת הדין צוין כי הבן גרם למות אמו באמצעות מכות וגרם לה לחבלות קשות וקטלניות.
"הנאשם גרם למות אמו תוך כדי מאבק ואלימות מתמשכים כלפיה", נאמר בהכרעת הדין. "האם ניצבה חסרת אונים מול הבן שהיה חזק ממנה".
לאחר התקיפה התקשר הבן למשטרה והמתין בדירה להגעתם. קפוסטין טען להגנתו תחילה כי היה שיכור בעת שהשוטרים הגיעו לביתו. "נו, מה, בן אדם לא במצב נורמלי", אמר הרוצח בזירה. עוד הוא טען כי היה חולה ושיש לו דלקת ריאות.

לאחר מכן הכחיש קפוסטין כי תקף והרג את אמו והעלה אפשרות ש"נרקומנים תקפו אותה". לטענתו, הוא מצא את אמו שוכבת בחצר ביתו, גרר אותה לתוך הבית והתקשר למשטרה ולחברה שלו.
לפי חקירת המשטרה, הרקע לאירוע היה ויכוח על שימוש בכרטיס אשראי של האם.